کراتین مو

۱ بازديد

کراتین مو


کراتین پروتئینی است که مو، ناخن و لایه بیرونی پوست شما را می‌سازد. کراتین شکاف بین سلولی را در کوتیکول‌های مو پر می‌کند. در کراتین تراپی محصولات شیمیایی که حاوی کراتین هستند بر روی موها قرار می‌گیرند و به این ترتیب موهایتان ترمیم می‌‎شود. در واقع مواد حاوی کراتین می‌توانند آسیب‌هایی که در اثر حرارت، رادیکال‌های آزاد و رنگ‌های شیمیایی برای موهایتان به وجود آمده را درمان کند. به این ترتیب کراتین می‌تواند وز موها را از بین ببرد، با موخوره مقابله کند و موها را شاداب و براق کند.

کراتینه کردن مو باعث ایجاد یک لایه‌ی محافظ بر ساقه‌ی موها خواهد شد. این لایه محافظتی مانع از شکنندگی مو می‌شود و مقاومت آن را در برابر استفاده از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو یا عوامل محیطی مثل اشعه خورشید و آلودگی‌های محیطی افزایش خواهد داد. بافت و ساختار موها با پر کردن ناهمواری‌های موجود در ساختار ساقه مو و کوتیکول‌ها یکدست خواهد شد و با این کار باعث افزایش ضخامت موهای نازک و آسیب دیده هم می‌‎شود.


کراتینه مو چیست و چگونه انجام میشود؟ برخلاف آنچه تصور می‌‎شود کراتین به خودی خود موها را صاف نمی‌کند بلکه در درمان کراتینه اتوکشی و صاف کردن موها پس از استفاده از محصولات کراتینه باعث می‌‎شود موها صاف شود. این روزها کراتینه مو پسرانه نیز بسیار رایج است و فقط مخصوص خانم ها نیست.

کراتین در هیچ ماده غذایی یافت نمی‌‎شود. بدن ما پروتئین و ویتامین‌هایی را که مصرف می‌کنیم می‌شکند و آنها را به کراتین تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای کمک به بدن در ساخت کراتین غذاهای غنی از پروتئین، مواد غذایی غنی از اسید آمینه، غذاهای غنی از بیوتین و مواد غذایی غنی از ویتامین A را مصرف کنید.

برای کراتین کردن موها می‌توانید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و یا با استفاده از کیت‌های مخصوص و بررسی مطالب و ویدئوهای آموزش کراتینه مو خودتان کراتینه مو خانگی را انجام بدهید. مواد کراتین مو و کراتینه مو اثر موقتی دارد و بسته به نوع محصول ماندگاری آن ۶ تا ۸ ماه است و حتی اگر محصولات کراتینه خوب نباشند ممکن است بیشتر از سه ماه ماندگاری نداشته باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.