موهای خشک و روتین پوستی

۱ بازديد
موهای خشک و روتین پوستی



۵ مرحله روتین مو خشک

 مراقبت از موهای خشک نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. استفاده‌ از روغن‌تراپی، محصولات تقویت‌کننده حاوی روغن‌های طبیعی و همچنین شستشوی موها با آب خنک به شما کمک می‌کند تا از شر خشکی موهای خود خلاص شوید. در ادامه این بخش می‌توانید با ۵ مرحله روتین مو خشک آشنا شوید.

 


برای درمان موهای خشک باید از روغن‌تراپی و ماسک موی مناسب استفاده کنید.

۱- روغن‌تراپی کنید

یکی از قدیمی‌ترین و البته موثرترین روش‌های درمان موی خشک که باید انجام دهید، روغن‌تراپی است. برای آبرسانی به موها لازم است در هفته چند بار موهای خود را با روغن گرم ماساژ دهید. این کار به تغذیه ریشه و افزایش درخشندگی موها کمک زیادی می‌کند. استفاده از روغن به کاهش اصطکاک موها کمک می‌کند و موجب نرم شدن آن‌ها می‌شود. برای این کار می‌توانید از مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید. برای شروع روغن را کمی گرم کنید؛ سپس آن را روی پوست سر و تار موها ماساژ دهید. حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

۲- از شامپوی مناسب برای شستشوی موها استفاده کنید

انتخاب شامپو در روتین مو خشک اهمیت زیادی دارد. برای این که موهای شما نرم و درخشان شود، باید از شامپوهایی استفاده کنید که در ترکیبات آن‌ها از روغن‌های گیاهی و کنسانتره طبیعی میوه‌های مختلف استفاده شده است. معمولا شامپوهایی که مخصوص موهای خشک طراحی شده‌اند، حاوی روغن‌های طبیعی هستند و از خشک شدن مو جلوگیری می‌کنند. 

شستشوی موها ۲ تا ۳ بار در هفته با شامپوی مناسب می‌تواند به درمان خشکی مو تا حد زیادی کمک کند. به خاطر داشته باشید که شستشوی موها با آب داغ موجب تشدید خشکی مو می‌شود. برای رفع این مشکل باید از آب ولرم یا خنک برای شستن موها استفاده کنید.

 

۳- از ماسک موی مناسب استفاده کنید

مورد بعدی که باید در روتین مو خشک رعایت کنید، استفاده از یک ماسک مغذی است. برای نرم شدن و افزایش درخشندگی موها بهتر است از ماسک‌های آبرسان و تقویت‌کننده مو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک مو برای ۲ بار در هفته می‌تواند از خشک شدن موها جلوگیری کند و حالت زیباتری به موهای شما ببخشد. اگر در مورد انتخاب ماسک مو مردد هستید،. متخصص پوست مو با بررسی دقیق جنس موها، به شما کمک می‌کند تا از محصول مناسبی استفاده کنید.


اگر موی خشکی دارید، حتما در حمام از ماسک موی مناسب استفاده کنید.

۴- استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنید

برای درمان موهای خشک، هیچ چیزی به اندازه نرم‌کننده اهمیت ندارد. استفاده از نرم‌کننده مغذی می‌تواند به درمان موخوره و شکنندگی موها کمک کند و ظاهری درخشان به موهای شما ببخشد. بهتر است بعد از شامپو کردن موها از یک نرم‌کننده مغذی استفاده کنید و بعد موها را با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید. نرم‌کننده‌های مو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به قفل شدن رطوبت در موها کمک می‌کنند و حالت‌پذیری و درخشندگی موها را افزایش می‌دهند.

۵- بعد از حمام از سرم مو استفاده کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای تقویت موهای خشک رعایت کنید، استفاده از سرم مو است. سرم مو به باز شدن گره مو کمک می‌کند و یک لایه محافظتی روی مو ایجاد می‌کند. استفاده از سرم مو موجب هیدراته شدن موها و درمان موخوره می‌شود. برای استفاده از سرم باید بعد از حمام صبر کنید تا موهای شما کمی خشک شود؛ سپس موها را به چند قطره سرم آغشته کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.