مراقبت از مو

۱ بازديد
مراقبت از مو


عوامل متعددی از جمله تغذیه نادرست، آب و هوای آلوده، استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب و سبک زندگی ناسالم سلامت مو را به خطر می‌اندازند. اما یک سری مراقبت‌ها را باید به‌صورت کلی برای همه مو‌ها انجام دهید؛ زیرا تمامی موها به ویتامین‌ها و آبرسانی‌های مداوم نیاز دارند. بهترین راه‌های مراقبت از مو عبارتند از:

 

پاکسازی مو‌ها

پاکسازی، تعادلی بین از بین بردن مواردی مانند سلول‌های مرده پوست و باقیمانده محصول است، بدون اینکه چربی طبیعی مو را از بین ببرد. بدون شستشوی خوب، سبوم انباشته می‌شود و چربی ناخواسته باقی می‌گذارد. پوست سر هر 28 روز یک‌بار خود را تجدید می‌کند و اگر مو تمیز نباشد، به دلیل انباشتگی چربی و سلول‌های مرده این بازسازی با مشکل مواجه خواهد شد.

تمیزی مو‌ها یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌ های مراقبت از مو به حساب می‌آید که از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مرحله انتخاب شامپوی مناسب باید با توجه به جنس و شرایط مو‌ها صورت بگیرد. متخصصان توصیه می‌کنند که مو‌ها و کف سر را باید دو تا سه بار در هفته با یک پاک‌کننده ملایم بدون سولفات بشویید.

 

روغن تراپی

روغن تراپی یکی از بهترین تکنیک‌ها برای مراقبت از مو به حساب می‌آید که نتیجه بسیار خوبی برای مرطوب کردن مو‌ها دارد. حتما ماساژ با روغن را در برنامه روتین مراقبت روزانه از مو خود قرار دهید تا رطوبت و نرمی آن‌ها بهبود پیدا کند. بر اساس نتایج پزشکی، روغن تراپی باعث بهبود کوتیکول بیرونی مو، مرطوب شدن آن‌ها و کاهش موخوره می‌شود.

ماساژ مو‌ها و پوست سر با روغن، گردش خون را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به تقویت رشد مو‌ها می‌شود. برخی از روغن‌ها حاوی یک سری مواد مغذی هستند که از سفیدی زودرس و ریزش مو جلوگیری می‌کنند. از طرفی استفاده از روغن تراپی برای مراقبت از مو به‌صورت روزانه، باعث از بین رفتن خارش سر می‌شود. یکی از بهترین روغن‌های طبیعی، روغن آرگان است؛

 

حالت دادن به مو با استفاده از نرم کننده

حالت دادن به مو‌ها، فارغ از نوع و جنس مو همیشه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این کار به طرز چشمگیری باعث کاهش موخوره و میزان خشکی مو می‌شود. از طرفی با حالت دادن مو‌ها، گره خوردگی آن‌ها کم‌تر می‌شود که همین امر به کاهش شکستگی، شاخه‌شاخه شدن و بدفرمی آن‌ها کمک می‌کند. نرم کننده خوب برای رفع این مشکلات بسیار کارآمد است.

نرم کننده‌ها فواید بی‌شماری دارند؛ یکی از اصلی‌ترین آنها مرطوب‌کنندگی است. ماده اصلی یک نرم کننده، سورفکتانت کاتیونی نامیده می‌شود. وقتی مو خیس است، این ماده تارها را می‌پوشاند تا رطوبتی که ممکن است شامپو از بین برده باشد، دوباره تأمین شود.

 

تقویت مو

برای مو‌های سالم، درخشان و بدون وز، تقویت مو با استفاده از سرم بعد از هر بار شستشو اهمیت زیادی دارد. استفاده از سرم‌های مو غنی شده با مواد فعال، برای درمان، تقویت و مراقبت از مو بسیار موثر هستند. 

 

ترمیم مو

برای ترمیم مو‌ها باید هر دو تا سه هفته یک بار، از یک ماسک موی مغذی استفاده کنید. این ماسک‌ها باعث ترمیم آسیب‌ها، کاهش موخوره‌ها و درخشندگی بیش‌تر مو‌ها می‌شوند. آلودگی هوا و گرما، مو‌ها را خشک می‌کنند و رطوبت و نرمی آن‌ها را از بین می‌برند. به همین دلیل استفاده از ماسک مو بدون سولفات به بازیابی رطوبت، نرمی و درخشندگی مو‌ها کمک می‌کند. اگر نمی‌دانید ماسک مو بدون سولفات چه ویژگی‌هایی دارد، حتما به صفحه این محصول سر بزنید.

 

محافظت از مو

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل در روتین مراقبت از مو که باید انجام دهید، محافظت از مو است. مو‌های ما در طول روز به دلیل عوامل مختلف از جمله آلودگی آب‌وهوا، رژیم غذایی نامناسب، عوامل محیطی مخرب و گرما در معرض آسیب قرار دارند. در نتیجه به شدت تیره، وز و مات می‌شوند. از این رو استفاده از ترکیبات مختلف برای مراقبت از مو می‌تواند به براقی و زیبایی مو‌ها کمک کند و جلوی آسیب وارد شدن به آن‌ها را بگیرد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.