زگیل کف پا

۱ بازديد

زگیل کف پا


زگیل ها معمولاً مشکل ساز نیستند. آنها تا زمانی که خود به خود یا با مداخله از بین روند، روی پوست شما باقی می مانند. زگیل ها روی کف پای شما، به زگیل های کف پا شناخته می شوند و موجب بروز مشکلات یا علائم دیگری می شوند.

زگیل ها به دلیل محل قرار گرفتن خود  کف پا، پاشنه، پنجه و توپ پا با برداشتن هر قدم، وجود دردناک خود را به شما یادآوری می کنند. مثل این است که بخواهید با وجود سنگی در کف کفش خود راه بروید حتی اگر با پای برهنه باشید.

زگیل های کف پا معمولاً در زمان راه رفتن یا ایستادن بیشترین فشار را دریافت می کنند. از آنجا که ایستادن و یا راه رفتن، دو چیز هستند که نمی توان از آنها اجتناب کرد، فشار روی زگیل را افزایش می دهند و آن را به سمت داخل، به عمق پوست می فرستند.

 

 

آن همه فشار، زگیل کف پا را صاف می کند. در نهایت کمتر شبیه به زگیل به نظر می رسد و بیشتر شبیه به پینه است. اگر شما با نگاه کردن به آن متوجه تفاوت آن نمی شوید، آزمایش فشار دادن را روی آن انجام دهید. زگیل به هنگام فشار دادن دردناک است. اما پینه دردی ندارد.

این یک آزمایش مهم است. بسیاری از افراد برای سابیدن پینه از وسایلی مانند سنگ پا و سوهان ناخن برای از بین بردن پوست زبر و ضخیم استفاده می کنند ولی برای برداشتن زگیل های کف پا این کار توصیه نمی شود.

 
 

درمان قطعی زگیل کف پا

معمولاً معاینه پا تمام آن چیزی است که برای تشخیص زگیل تناسلی نیاز است. گاهی اوقات پزشک بخشی از پوست را می تراشد تا ببیند آیا خونریزی می کند یا نه ! این یک نشانه واضح برای تشخیص زگیل از پینه است.

در بهترین حالت، نیاز به هیچ گونه درمانی نیست. آن را به حال خود بگذارید. مانند دیگر زگیل ها، بسیاری از زگیل های کف پا خود به خود از بین می روند. فقط ممکن است یک یا دو سال طول بکشد.

اگر زگیل های کف پای شما دردناک باشند یا به دیگر نواحی پای شما سرایت کنند، انتظار نمی تواند گزینه مناسبی باشد. شما نیاز به تسکین فوری دارید.

بسیاری از افراد از داروخانه کرم موضعی از بین بردن زگیل را می خرند و فکر می کنند این درمان برای تمام انواع زگیل مناسب است. اما کرم ها و محلول های بدون نسخه برای از بین بردن زگیل بی تأثیر هستند. زگیل های کف پا در عمق کف پا هستند و دوباره برمی گردند.

کرم های از بین برنده زگیل در واقع بیش تر از آنکه مفید باشند می توانند مضر باشند. آنها حاوی اسید و مواد شیمیایی هستند که به پوست آسیب می رسانند. شما به راحتی می توانید مقدار زیادی از این کرم را روی پوست استعمال کنید، و پوست اطراف زگیل را بازکنید و موجب پخش شدن زگیل شوید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.