ریزش مو در بارداری

۱ بازديد
ریزش مو در بارداری



زنان در طول بارداری متوجه تغییرات زیادی در موهای خود می‌شوند. برخی موهای خود را از دست می‌دهند و برخی متوجه می‌شوند موهایشان براق‌تر و قوی‌تر می‌شود. این به دلیل سطوح بالاتر استروژن است که می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کند. برخی دیگر ممکن است متوجه شوند که موهای مجعد معمولی آن‌ها صاف می‌شود یا برعکس موهایشان از صافی به سمت فر شدن می‌رود. همچنین انجام آزمایش برای ریزش مو می‌تواند به صورت دقیق‌تری دلیل ریزش مو را برای ما مشخص کند.

برخی از زنان در دوران بارداری ریزش مو را تجربه می‌کنند و متوجه می‌شوند که موهایشان نازک شده یا بیشتر می‌ریزد. این حالت می‌تواند در دوران بارداری شروع شود و پس از زایمان ادامه یابد. ریزش مو می‌تواند نگران‌کننده باشد، درحالی‌که معمولاً این ریزش مو نتیجه تغییر هورمون‌ها یا استرس‌های طبیعی بارداری است که موقتی هستند و برطرف می‌شوند. ریزش مو در بارداری می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی جدی‌تر نیز باشد. بنابراین پیگیری پزشکی همواره بهترین تصمیم و اقدام در مواجهه با چنین مشکلی است.

آیا ریزش مو نشانه بارداری است؟

ازآنجایی‌که ریزش مو معمولاً بعد از بارداری اتفاق می‌افتد و نه در طول بارداری، نباید آن را نشانه باردار بودن تلقی کرد. برای برخی از زنان، ریزش مو در اوایل بارداری ممکن است مرتبط با استرس یا هورمون باشد. درک نحوه عملکرد رشد مو در هر زمان مهم است. تمام موها یک چرخه زندگی را طی می‌کنند.

درحالی‌که ۹۰ درصد موهای شما در حال رشد هستند، ۱۰ درصد دیگر در مرحله استراحت به سر می‌برند. موهای در حال استراحت هر دو تا سه ماه یک‌بار می‌ریزند و فضایی برای رشد موهای جدید ایجاد می‌کنند. بنابراین مقداری ریزش مو به‌طور منظم و مداوم برای همه اتفاق می‌افتد و اصلاً عجیب و نگران‌کننده نیست.

اما اگر در ماه‌های اول هستید و متوجه ریزش مو بیش‌ازحد مو شده‌اید، استرس و هورمون‌ها احتمالاً کار خود را کرده‌اند و چنین مشکلی به وجود آوردند. سه ماه نخست بارداری می‌تواند یک دوره استرس‌زا برای بدن باشد. بدن و هورمون‌هایش تلاش می‌کنند با جنینی که داخل رحم شما در حال رشد است سازگار شوند. این استرس و تلاش بدن برای سازگاری خود می‌تواند به‌تنهایی ۳۰ درصد به حجم موهای در حال استراحت شما بیافزاید. بنابراین باید منتظر باشید که در ماه‌های آینده موی بیشتری روی بالش و فرش ببینید.

زمانی که حجم زیادی از مو در فاز استراحت قرار می‌گیرد، می‌گوییم فرد دچار تلوژن افلوویوم شده است. تلوژن افلوویوم بیماری است که در اوایل بارداری ظاهر می‌شود یا ممکن است در اوایل سه ماه دوم بروز کند. در برخی از زنان نیز این حالت بعد از زایمان بروز می‌کند، بنابراین در زنان در زمان‌های متفاوت ریزش مو ناشی از بارداری دیده می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.