آب پیاز

۲ بازديد
آب پیاز



کوئرستین موجود در آب پیاز به کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول موجود در خون کمک می‌کند. همچنین آب پیاز در بهبود گردش خون و کاهش خطر مشکلات مربوط به قلب تاثیر بسیاری دارد.

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب پیاز از آن دست مواد غذایی‌ است که اکثرا افراد از خواص آن غافل می‌شوند. ویتامین‌ c و سایر ترکیبات موجود درون آب پیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن و مکانیسم‌های دفاعی بدن کمک کرده و احتمال بروز عفونت و بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

خواص آب پیاز برای هضم مواد غذایی

آب پیاز سرشار از فیبرهای رژیمی، مواد پرو بیوتیک و آنزیم‌هایی است که به هضم بهتر و سریع‌تر مواد غذایی کمک می‌کند.  این ماده غذایی معده را برای تولید شیره‌های گوارشی تحریک می‌کند، باعث نرم‌تر شدن مواد غذایی شده و از یبوست جلوگیری می‌کند. مصرف منظم آب پیاز به حفظ میکروبیوم روده (باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های سالمی که در روده زندگی می‌کنند) کمک می‌کند.

 

خواص آب پیاز برای مو

آب پیاز سرشار از گوگرد، آنتی‌ اکسیدان و انواع ویتامین است که باعث تغذیه بهتر پوست سر، تقویت فولیکول‌های مو و رشد بهتر آن می‌شود. مبارزه با رادیکال‌های آزاد و بهبود گردش خون در پوست سر از دیگر خواص آب پیاز است. سایر موارد عبارتند از:

  • کنترل شوره سر: وجود قارچ‌های مختلف و انواع باکتری روی سر، باعث تحریک پوست سر، خارش و پوسته شدن سر می‌شود. خواص ضد میکروبی آب پیاز از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. آب پیاز با مبارزه با این میکروب‌ها به کاهش التهاب پوست سر و درمان شوره کمک می‌کند. همچنین خواص ضد التهابی آن می‌تواند قرمزی و سوزشی که با شوره سر همراه است را درمان کند.
  • استحکام مو: گوگرد موجود در آب پیاز، نقش مهمی در تقویت تارهای مو دارد. این ترکیبات به ساقه مو نفوذ کرده و خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری آن در برابر آسیب‌ها را بیشتر می‌کند. با استفاده از آب پیاز، از شکسته شدن موها، دو شاخه شدن آن‌ها و ریزششان جلوگیری کنید و موهای سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشید. همچنین آب پیاز ممکن است با تقویت تولید کراتین باعث استحکام موهای شما شود.
  • بهبود گردش خون در پوست سر: گردش خون مناسب برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول‌های مو ضروری است و باعث رشد سالم مو می‌شود. با افزایش گردش خون در پوست سر، فولیکول‌ها منبع کافی از مواد مغذی، اکسیژن هورمون‌های لازم برای رشد مو را دریافت می‌کنند. همچنین گردش خون در پوست سر به حذف مواد زائد و سموم از پوست کمک و سلامت و شادابی آن را حفظ می‌کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.