پسوریازیس پوست سر

۱ بازديد

پسوریازیس پوست سر


پسوریازیس سر، نوعی اختلال رایج پوستی است که منجر به بروز لکه‌های برجسته قرمز رنگ و اغلب فلس مانندی بر روی سر می‌شود. این بیماری می‌تواند با یک یا چندین لکه ظاهر شود و یا در مواردی تمام پوست سر را فرا بگیرد. همچنین می‌تواند به پیشانی، پشت گردن و یا پشت و داخل گوش‌ها نیز گسترش پیدا کند. پوسته های سطحی کف سر ممکن است به راحتی از کف سر جدا شده و لا به لای تارهای مو قرار بگیرند؛ اما فلس های زیر آنها به هم می چسبند و موجب زخم و التهاب می شوند. اگر بثورات و این پوسته های چسبیده به کف سر را بخراشید، ممکن است فلس ها از روی پوست جدا شوند و خونریزی کنند. اگر این بیماری در خانواده شما وجود دارد احتمال اینکه شما نیز به آن مبتلا شوید بسیار زیاد است. در نظر داشته باشید که خاراندن زیاد موضع درگیر، می‌تواند باعث عفونت‌های پوستی و ریزش مو شود. خارش‌های شدید ممکن است خواب و زندگی روزمره فرد مبتلا را متأثر کند. درمان بستگی به نوع، وسعت، توزیع و شدت بیماری دارد.

علت پسوریازیس سر

علت دقیق این عارضه پوستی مشخص نیست و دانشمندان دقیقاً نمی‌دانند چه عاملی موجب بروز پسوریازیس پوست سر و دیگر انواع پسوریازیس می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن به‌درستی عمل نمی‌کند. بدن شخص درگیر با پسوریازیس ممکن است تعداد بیشتری از انواع خاصی از گلبول‌های سفید به‌نام سلول های T و نوتروفیل‌ها را بسازد. وظیفه سلول‌ های T حرکت در سرتاسر بدن و مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها است.

علائم پسوریازیس سر

نشانه‌های پسوریازیس خفیف پوست سر، می‌تواند تنها شامل ایجاد پوسته‌های کم و نازک باشد. علائم پسوریازیس سر نوع متوسط تا شدید نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکه‌های فلس‌مانند قرمز و برجسته بر روی پوست
  • فلس‌های پوستی به رنگ سفید مایل به نقره‌ای
  • پوسته پوسته شدن شوره مانند
  • پوست سر خشک
  • خارش سر
  • سوزش یا درد
  • ریزش مو

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.