عفونت ریشه مو

۱ بازديد

عفونت ریشه مو


علائم همراه با درد پوست سر که بسیار رایج است، عبارتند از:

  • گرم یا داغ بودن پوست سر
  • پوسته پوسته شدن پوست سر
  • خارش و التهاب در پوست سر
  • دردی که منتشر می‌شود و مثلا از پوست سر تا صورت، فک، گردن یا شانه‌ها پیش می‌رود

 

درد ریشه مو چه علتی دارد؟

در بیشتر موارد درد پوست سر را می‌توان به دلایلی نسبت داد، که فشار یا کشش مستقیم بر روی پوست سر وارد می‌کند. با این حال، دلایل پزشکی برای اثرگذاری بر اعصاب و رگ‌های خونی پوست سر هم وجود دارد. به هر حال شایع‌ترین دلایل درد ریشه مو و پوست سر به شرح زیر است:

اعصاب

بیماری‌های اعصاب مانند سردرد و نورالژی تریژمینال یکی از دلایل درد کف سر است. نورالژی تریژمینال یک بیماری عصبی است که بر حواس صورت شما تاثیر می‌گذارد. این بیماری می‌تواند باعث درد پوست سر و دردی شود که به سایر قسمت‌های سر مانند فک، دندان‌ها و لب‌ها نفوذ می‌کند. اعصاب همچنین می‌توانند تحت تأثیر ویروس‌های خاصی قرار گیرند، که منجر به درد پوست سر می‌شود.

بیماری‌های خودایمنی

بعضی از بیماری‌های خودایمنی می‌توانند باعث التهاب رگ‌های خونی در سر شده و ایجاد درد کنند. آرتریت گیجگاهی نمونه‌ای از این بیماری‌ها است.

بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا شوره می‌توانند باعث التهاب پوست سر شوند. این التهاب می‌تواند باعث خارش، حساسیت و درد در ریشه مو شود.

آفتاب سوختگی

یک روز طولانی بیرون از منزل و در معرض نور مستقیم خورشید، می‌تواند نه تنها بدن بلکه پوست سر را هم دچار آفتاب سوختگی کند. علائم سوختگی پوست سر می‌تواند بسیار شبیه به علائم آفتاب سوختگی در بدن باشد. درد و حساسیت هم دقیقا از همین علائم است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.