ریزش موی نوزادان

۱ بازديد

ریزش موی نوزادان


متخصصان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان بیان نموده اند ، بیشتر ریزش مو در 6 ماه اول زندگی اتفاق می افتد و در حدود 3 ماه به اوج خود می رسد.

در برخی از نوزادان ، رشد مجدد مو تقریباً در همان زمان ریزش مو اتفاق می افتد ، بنابراین ممکن است تفاوتی در حجم موی نوزاد مشاهده نکنید. در برخی از نوزادان ، موها به سرعت می ریزند و کودک را تقریبا کچل می کند که هر دو شکل کاملا طبیعی است.

علایم طبیعی در هنگام ریزش موی نوزاد

رشته های کنده شده مو در دست نوزاد پس از اینکه سر خود را لمس نموده باشد
مشاهده موهای ریخته بعد از شامپو کردن موهای کودک در حمام یا حوله
مشاهده مو در مکانهایی که سر نوزاد قرار گرفته است ، مانند تخت یا کالسکه

دلایل ریزش موی نوزاد

بیشتر دلایل ریزش موی کودک بسیار بی خطر است و شامل موارد زیر است:

تلوژن افلوویوم

کودک شما با تمام فولیکول های موههای دوران جنینی به دنیا می آید . فولیکول مو بخشی از پوست است که رشته های مو از آن رشد می کند.
در بدو تولد ، بعضی از فولیکول ها به طور معمول در مرحله استراحت هستند (که مرحله تلوژن نامیده می شود) و برخی دیگر در مرحله رشد (مرحله آناژن) هستند. اما عوامل خاصی می توانند فاز تلوژن را تسریع کنند و باعث ریزش مو شوند.

در طول بارداری هورمونهایی از طریق بند ناف به مادر و نوزاد می رسد که سبب رشد موهای هر دو می شود . اما پس از تولد ، مقدار این هورمون ها افت می کنند و باعث ریزش مو در کودک – و حتی مادر می شوند.

نظریه ای وجود دارد که بیان می کند استرسی که در حین زایمان به مادر و نوزاد وارد می شود می تواند گاهی باعث وارد شدن نوزاد به فاز تلوژن افلوویوم و ریزش مو شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.