ریزش موی سر

۱ بازديد

 ریزش موی سر



ریزش مو که به عنوان آلوپسی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله استرس، وراثت، کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن یا تغذیه و آب و هوای نامناسب رخ دهد. انواع رایج آن شامل آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه یا زنانه)، آلوپسی آره آتا (ریزش موی تکه تکه)، تلوژن افلوویوم (ریزش موقت) و آلوپسی کششی (ناشی از مدل مو یا کشیدن) هستند. اگر به دنبال درمان ریزش مو هستید، باید به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری، امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

ریزش مو مردان و زنان

ریزش مو به معنی کم شدن و ازبین‌رفتن موی بدن است و علاوه بر سر در هر قسمتی از بدن نیز ممکن است دیده‌شود. این عارضه می‌تواند در نتیجه وراثت، برخی بیماری‌ها، مصرف داروها و تغییرات هورمونی رخ دهد. به صورت کلی ریزش مو در مردان شایع تر است.

طاسی به دنبال ریزش شدید موی سر و به تدریج ایجاد می‌شود. ریزش ارثی که غالبا با افزایش سن ایجاد می‌شود، شایع‌ترین علت طاسی است. ممکن است ریزش مو شدید باشد و تمام سر را درگیر کند یا تکه‌ای بوده و تنها در قسمتی از سر دیده‌شود.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند کم‌مویی خود را پنهان نکنند و درمانی نیز انجام ندهند. اما برخی ممکن است کم‌مویی خود را با آرایش، موی مصنوعی یا کلاه بپوشانند. گروهی از افراد هم ممکن است از داروها و عمل‌های جراحی برای درمان ریزش استفاده کنند.با این وجود قبل از هر گونه اقدامی برای درمان، با پزشک خود در مورد علت ریزش و بهترین روش درمان صحبت کنید. برخی از شایع‌ترین موارد ریزش مو عبارتند از:

  • ریزش مو در حمام
  • ریزش مو بعد از کراتین
  • کاهش و ریزش مو بعد از پی آر پی
  • ریزش مو بعد از پروتئین تراپی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.