مواد غذایی مفید برای مو

۱ بازديد

مواد غذایی مفید برای مو

تقویت موها با کره بادام‌زمینی

کره بادام حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی از جمله پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌های خاص است که همگی با سلامت مو مرتبط هستند. ویتامین ای موجود در بادام به ضخیم و براق‌ماندن موهای شما کمک می‌کند. مصرف ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی تقریباً ۴۵ درصد نیاز روزانه ویتامین E بدن شما را تامین می‌کند. میزان توصیه شده روزانه ویتامین ای ۱۵ میلی‌گرم در روز است، بنابراین اگر روزی یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی بخورید می‌توانید موهایتان را به میزان قابل توجهی تقویت کنید. ویتامین E موجود در بادام خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به تغذیه مو و پوست سر کمک می‌کند.

تقویت موها با نارنگی

احتمالاً تاکنون کسی به شما توصیه نکرده که برای برطرف کردن مشکل ضعف موهایتان نارنگی بخورید، اما ما به شما توصیه می‌کنیم از مصرف این میوه خوش‌رنگ غافل نشوید. نارنگی سرشار از ویتامین سی است و جذب آهن را آسان می‌کند. آهنی که در غذاهایی همچون گوشت قرمز و اسفناج وجود دارد، برای جذب راحت‌تر به ویتامین C نیاز دارد.

جالب است بدانید که محققان فهمیدند خیلی از مبتلایان به ریزش مو از کمبود آهن رنج می‌برند. بررسی‌ها نشان داده که این افراد به‌اندازه کافی غذاهای حاوی ویتامین C نمی‌خورند، بنابراین حتی اگر به‌اندازه کافی غذاهای حاوی آهن مصرف کنند، باز هم مشکل ریزش موهایشان برطرف نمی‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.