روغن زیتون برای تقویت مو

۱ بازديد

روغن زیتون برای تقویت  مو 



روغن زیتون از میوه‌ زیتون استخراج می‌شود. زیست‌بوم اولیه درخت زیتون و میوه آن بر اساس اطلاعات به دست آمده، مدیترانه است اما امروزه می‌توان آن را در سراسر دنیا یافت. علاوه بر خرید روغن زیتون خوراکی، از دیرباز از این روغن به منظور درمان بیماری‌ها و زیبایی نیز انجام می‌شده است. جالب است بدانید که در حال حاضر از مزایا و خواص روغن زیتون به عنوان ماده اولیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

برخی افراد به غلط تصور می‌کنند که خرید روغن زیتون خارجی و گران‌قیمت یعنی روغن با کیفیت. این در حالی است که خرید روغن زیتون ایرانی مرغوب و بکر دارای خلوص بالایی است. روغن زیتون برحسب خلوص و روش فرآوری به درجات مختلفی تقسیم می‌شود. به عنوان مثال روغن زیتون فرا بکر (Extra Virgin Olive Oil) دارای ارزش بالایی است زیرا تمام خواص زیتون را حفظ می‌کند. معمولاً برای تهیه این روغن، زیتون را 24 ساعت پس از برداشت، تحت فشار قرار می‌دهند. در این فرآیند از گرما و مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و دلیل حفظ خواص آن هم، همین است. طبیعتاً قیمت روغن زیتون خالص و مرغوب بیشتر از دیگر انواع آن است. همچنین قیمت روغن زیتون خوراکی نیز بر اساس درجه‌بندی آن تعیین می‌شود.  اگر بوی روغن زیتون برایتان ناخوشایند است می‌توانید اقدام به  خرید روغن زیتون بیبو کنید.

 

خواص روغن زیتون برای پوست

شاید به طور سنتی از افراد بزرگ‌تر خانواده شنیده‌اید که روغن زیتون برای پوست فواید بسیاری دارد، اما ندانید که این فواید چیست؟ خرید روغن زیتون اصل به دلیل محتوای مغذی که دارد، برای پوست صورت و بدن مفید است. با خرید روغن زیتون می‌توانید از مزایای آن که هم‌تراز با برخی محصولات آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت است، بهره‌مند شوید. همچنین از آنجا که روغن زیتون طبیعی و بکر است، عوارض محصولات شیمیایی را به همراه ندارد.

مرطوب‌کننده پوست

این روغن حاوی مقدار کافی ویتامین E برای پوست است. این ویتامین از پوست در برابر عوامل مخرب خارجی مانند آفتاب شدید و باد محافظت می‌کند. بافت سبک روغن زیتون، آن را به یک مرطوب‌کننده مناسب و بدون چسبندگی تبدیل کرده است که برای مدت طولانی باقی می‌ماند. خرید روغن زیتون با هدف مرطوب‌کنندگی برای انواع پوست‌ها توصیه می‌شود. شما می‌توانید بعد از دوش گرفتن، زمانی که پوست هنوز کمی مرطوب است آن را با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. اگر پوست خشکی دارید، روغن را قبل از خواب به صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. می‌توانید روغن را صبح با کمک یک محصول پاک‌کننده ملایم صورت و مقداری آب گرم از بین ببرید.

بهبود سلامت پوست

وقتی صحبت از زیبایی می‌شود، اغلب ما سراغ مواد طبیعی و ارگانیک می‌رویم. همان‌طور که گفته شد، روغن زیتون حاوی ویتامین E است. این ویتامین با درمان التهاب، آکنه و محافظت از پوست در برابر بیماری‌های جدی مانند پسوریازیس و سرطان پوست، سلامت آن را بهبود می‌بخشد. خواص روغن زیتون به شما کمک می‌کند که با تقویت آن از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.