تاثیر امگا3 روی مو

۱ بازديد
تاثیر امگا3 روی مو



اسیدهای چرب امگا ۳ گروهی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه هستند که برای برخی از عملکردهای حیاتی بدن و همچنین رشد موها ضروری هستند. اسیدهای چرب اصلی امگا ۳ عبارتند از اسید آلفا لینولنیک (ALA) برای رشد چشم، اعصاب و غشاء ضروری است. ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) برای تولید پروستاگلاندین ها که معمولا به تنظیم فشار خون، التهاب، عملکردهای عصبی، تولید هورمون ها و غیره در بدن انسان کمک می کند، مهم هستند.

بدن انسان نمی تواند این چربی های ضروری مانند  ALA، EPA  و DHA را تولید کند بنابراین باید این مواد مغذی را از رژیم غذایی به دست آورد.  ALA معمولا در روغن های گیاهی (به عنوان مثال دانه کتان، کانولا، روغن سویا)، آجیل یافت می شود.

در دانه‌های کتان DHA و EPA اسیدهای چرب زنجیره بلندی هستند که می‌توانند در بدن انسان به ALA تبدیل شوند، اما تبدیل آن کند و محدود است. بنابراین توصیه می‌شود EPA و DHA را با مصرف غذاهای دریایی، عمدتاً ماهی‌های روغنی (مانند سالمون، ماهی تن و غیره) و صدف (به عنوان مثال خرچنگ، صدف) بدست اورید.

گیاهخواران و کسانی که علاقه ای به خوردن غذاهای دریایی ندارند، می توانند چنین اسیدهای چرب ارزشمندی را از مغزها و دانه ها، محصولات سویا و سبزیجات برگ سبز به دست آورند. علاوه بر گزینه های غذایی، مکمل های امگا ۳ را می توان به راحتی در بازار با غلظت های مختلف پیدا کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.