آلوپسی اسکار

۱ بازديد
 آلوپسی اسکار


  • از شایعترین ریزش موها تلوژن افلوویوم است که بعد از زایمان و استرس های بزرگ و جراحی دیده می شود.
  • یکی دیگر از انواع ریزش مو ریزش موی آندروژنیک که اغلب زمینه ژنتیک دارد و در طول زمان مو نازک تر و چرب تر شده و قسمت جلوی سر خالی شده که به آن ریزش موی الگوی زنانه و مردانه نیز می گویند.این نوع ریزش موها اگر در مراحل اولیه تشخیص داده بشوند قابل کنترل هستند.
  • اما یک دسته از ریزش موها وجود دارند به نام ریزش موهای اسکار گذار که متاسفانه سبب ریزش موی دائمی می شوند. یکی از انواع شایع آنها لیکن پلانو پیلاریس است. علت بیماری نامشخص است اما جزء بیماریهای اتوایمیون یا خودایمن تقسیم می شود. اغلب با خارش همراه است. و محل ریزش قرمز و از یک فولیکول چند مو بیرون زده و موها به راحتی با کشیدن از فولیکول خارج می شوند. ممکن است همزمان درگیری موهای سایر نواحی بدن و یا سایر تظاهرات پوستی و مخاطی لیکن پلان نیز وجود داشته باشند. تشخیص قطعی نیاز به بیوپسی دارد. درمان اغلب طولانی مدت و سخت است. اگر به درمان پاسخ دهید درمان را بدون تجویز پزشک قطع نکنید چرا که درمان مجدد بسیار سخت تر اثر خواهد گذاشت.
  • آلوپسی باعث ریزش مو می‌شود و با از بین بردن فولیکول‌های مو از رشد دائمی موی شما جلوگیری می‌کند و باعث جایگزینی مو با بافت‌های اسکارمی‌شود. آلوپسی اسکار معمولا به عنوان آلوپسی زخم شناخته شده است، و به گروهی از بیماری‌ها اشاره دارد که نه تنها باعث ازبین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود بلکه باعث ایجاد زخم و در نهایت باعث ریزش دائمی مو می‌شود. این بیماری می‌تواند هر دو گروه مردان و زنان را صرف نظر از سن آنها تحت تاثیر قرار دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.