شوره سر کودکان

۱ بازديد
شوره سر کودکان 


رایج‌ترین علائم و نشانه‌های شوره سر در کودکان عبارتند از:

  • پوسته‌های سفید و خشک قابل مشاهده روی پوست سر یا لباس کودک
  • وجود پوسته‌هایی با بافت روغنی روی پوست سر کودک
  • احساس خارش مداوم در ناحیه سر کودک
  • وجود لکه‌های قرمز روی پوست سر که احتمالا به دلیل خارش یا شوره سر زیاد ایجاد می‌شود

 

علت شوره سر کودکان

شوره سر در کودکان معمولا به یکی از دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

شستشوی نادرست موی بچه‌ها در حمام

گاهی اوقات وقتی موهای بچه‌ها را شامپو می‌زنید، سلول‌های مرده پوست که باید آب‌کشی می‌شدند، به دلیل شستن نادرست، در پوست سر باقی می‌مانند. این شرایط باعث تجمع پوست مرده روی پوست سر کودک می‌شود. حتی کف شامپو که به درستی آبکشی نشود، ممکن است دلیلی برای شوره سر کودکان باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم موهای کودکتان را در حمام، خودتان بشویید.

سوء تغذیه در کودکان

یکی از دلایل اصلی شوره سر کودکان، سوء تغذیه است. بچه‌ها ترجیح می‌دهند به جای رژیم غذایی مغذی، تنقلات ناسالم یا غذاهای مضر بخورند. این نوع تغذیه منجر به خارش پوست سر یا شوره سر می‌شود.

حساسیت به شامپو یا نرم‌کننده

گاهی اوقات، محصولاتی که بر روی موی کودکتان استفاده می‌کنید، مناسب نیست و به مشکلاتی از قبیل شوره سر منجر می‌شود. اگر چنین علتی را تشخیص دادید، بهتر است با مشورت پزشک، شامپوی کودک خود را تغییر دهید.

 

درماتیت سبورئیک

این بیماری به نام اگزما نیز شناخته می‌شود و عامل التهاب پوست است. در واقع شوره سر شکل خفیف‌تری از این بیماری در کودکان است که عوارض کمتری نیز دارد.

قارچ مالاسزیا

این قارچ مانند مخمر است که به سرعت تکثیر شده و منجر به ایجاد اختلال در رشد طبیعی سلول‌ها می‌شود. وجود این قارچ باعث ایجاد شوره سر و خارش پوست سر در کودکان می‌شود. علت ایجاد قارچ مالاسزیا در کودکان، تغییرات هورمونی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.