واکسن اچ پی وی

۱ بازديد

واکسن اچ پی وی


واکسن گارداسیل به محافظت در برابر نوعی ویروس کمک می‌کند که باعث ایجاد چندین سرطان در انسان می‌شود. همان‌طور که گفته شد این ویروس عمدتا از طریق رابطه جنسی منتقل می‌گردد و باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود. سرطان‌هایی که می‌تواند در اثر ابتلا به این ویروس ایجاد شود شامل سرطان دهانه رحم، واژن و مقعد در زنان، سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان و همچنین سرطان در ناحیه گلو در هر دو جنس است. با تزریق واکسن زگیل تناسلی می‌توان از آلودگی به این ویروس جلوگیری کرد.

این واکسن با تحریک کردن سیستم ایمنی بدن شما به تولید محافظ (آنتی بادی) در برابر انواع ویروس HPV عمل می‌کند. اگر یک فرد واکسینه شده با ویروس HPV تماس پیدا کند، آنتی بادی‌های موجود در خون او با ویروس مبارزه می‌کنند و از او در برابر عفونت محافظت می‌نمایند.

 

انواع واکسن گارداسیل

ویروس HPV خود شامل گروهی بیش از ۲۰۰ نمونه ویروس است که حدود ۴۰ مورد از آن‌ها از طریق رابطه جنسی قابل انتقال هستند. از این ۴۰ نوع ویروس، حدود ۱۲ نوع آن می‌توانند باعث بروز برخی سرطان‌ها در انسان شوند. برای پیشگیری از این ویروس‌ها سه واکسن HPV ایمن و موثر وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • Gardasil 9این واکسن پراستفاده‌ترین نوع واکسن زگیل تناسلی است. واکسن گارداسیل ۹ فرد را در برابر ۹ نمونه از ویروس‌های HPV که عامل بروز سرطان‌هایی پرخطر می‌شوند محافظت می‌کند. این واکسن می‌تواند از ۹۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم جلوگیری کند. قیمت واکسن زگیل تناسلی Gardasil 9 بالاتر است.
  • Cervarix و Gardasil: این دو نمونه واکسن HPV نیز در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند از برخی از گونه‌های خطرناک HPV پیشگیری کنند. این واکسن‌ها می‌توانند از بیش از ۷۰ درصد سرطان‌های دهانه رحم پیشگیری نمایند. تزریق واکسن گارداسیل برای آقایان نیز می‌تواند از بروز سرطان‌های مانند سرطان آلت تناسلی پیشگیری کند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.