لک پوستی چگونه ایجاد می شود؟

۲ بازديد

لک پوستی چگونه ایجاد می شود؟


 لک عبارت است از هر نوع علامت، تغییر رنگ و یا عیبی که بر روی پوست نمایان می‌شود. لک‌ها در قسمت‌های مختلف پوست صورت و بدن ایجاد می‌شوند و دلیل به وجود آمدن آنها تکثیر بیش از حد ملانین‌ها است.

ملانین‌ها در واقع سلول‌های رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌‌دهند و هنگامی که تعداد آن‌ها در یک بخش از پوست، بیشتر از حد نرمال باشد، آن ناحیه تیره‌تر و گاهی روشن‌تر از رنگ معمولی پوست دیده می‌شود. بیشتر لک‌های پوستی بی‌ضرر هستند اما برخی از آنها ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه‌ای مانند سرطان پوست باشند که نیاز به درمان سریع دارد.

 

اسکار آکنه در واقع یک مشکل رایج پوستی بسیار شایع در میان نوجوانان و گاهی بزرگسالان است که پس از درمان آکنه شدید لکه های ناگهانی روی پوست صورت ایجاد می‌کند. برخی از افراد مبتلا به آکنه یا جوش دچار لکه‌های بعد از بهبودی بر روی پوست خود می شوند که اغلب به رنگ قرمز یا قهوه ای می‌باشند. نوع آکنه و دستکاری کردن آن‌ها و مدت زمانی که شخص با این مشکل پوستی مواجه می‌باشد در به جا ماندن اسکار جوش تأثیر بسیاری دارد.

به عنوان مثال جوش‌های کیستیک و عمیق معمولاً پس از بهبود، از خود لک به جا می‌گذارند. همچنین اگر شخص جوش های خود را برای مدت زمان طولانی درمان نکند احتمال بروز لک‌ها بیشتر می‌گردد. برای درمان اسکار آکنه از داروهای موضعی، لایه‌برداری با اسیدها، میکرونیدلینگ و لیزر می‌توان استفاده کرد.

کرم لایه بردار 12 درصد ثمین به شما کمک می‌کند تا با لایه برداری ملایم لک های ایجاد شده انواع جوش که روی پوست صورتتان مانده اند را آرام آرام محو کنید. این کرم با روشن کنندگی همراه با لایه برداری به پوست فرصت بازسازی دوباره می‌دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.