فرو رفتگی گونه

۲ بازديد

فرو رفتگی گونه


لاغری صورت چه بر اثر افزایش سن باشد و چه بر اثر عوامل دیگر، تأثیر به سزایی در زیبایی صورت دارد. پر شدن صورت علاوه بر این‌که باعث جوانتر نشان دادن شما می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از سلامت و شادابی پوست باشد. وراثت و روند طبیعی افزایش سن از علل اصلی لاغری صورت هستند. اگر چه بعضی داروها ممکن است باعث تشدید لاغری صورت شوند و همچنین استرس‌های احساسی و عاطفی، عوامل سبک زندگی، ضربه‌های متعدد، رژیم‌های ناپایدار شدید و افزایش و کاهش مکرر وزن که باعث کشیدگی رباط‌ هایی که بافت‌های نرم صورت را نگه می‌دارند، ممکن است باعث تسریع این وضعیت شوند. لاغرشدن صورت همراه با از بین رفتن رگ‌های خونی، لایه‌های چربی و کلاژن است پوست در اثر نبود آنها دچار تورفتگی شود. رویکرد پزشکان برای افزایش حجم گونه و درمان فرورفتگی آن شامل روش‌های مختلفی است که در ادامه معرفی می‌شود.

برخی از عوامل دخیل در سبک زندگی می‌توانند لاغر شدن صورت را تسریع کنند. در زیر برخی از عوامل تأثیرگذار بر روی صورت آمده است:

  • از بین رفتن کلاژن: این مشکل یک بخش طبیعی از فرایند پیر شدن است. کلاژن در سنین جوانی باعث حفظ طراوت و حجم پوست شده و با رسیدن به سن ۳۰ سالگی به‌ تدریج شروع به کم شدن می‌کند.
  • کاهش وزن شدید: که این امر برای ظاهر بدن شما خوب بوده ولی باعث پیر شدن صورت می‌شود.
  • رژیم غذایی نامتعادل: صورت شما به شکل دائمی در حال انبساط و انقباض بوده و پس از کاهش کلاژن در پوست به دلیل سالخوردگی، دیگر نخواهد توانست همانند قبل منقبض و منبسط شود.
  • استرس، بیماری و افسردگی: شکی در این مورد وجود نداشته و تحقیقات نشان می‌دهند که این موارد می‌توانند فرایند سالخوردگی پوست را تسریع کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.