الکساندرایت بهتر است یا دایود؟

۲ بازديد

الکساندرایت بهتر است یا دایود؟


از منظر بالینی بارز ترین فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت که برای زیبا جویان مشهود است تماسی بودن و غیر تماسی بودن این دو دستگاه است. در ادامه به چهار مورد از اصلی ترین تفاوت‌های این دو دستگاه می پردازیم:

  • طول موج : مشهود‌ترین فرقدستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت طول موج این دو دستگاه است. لیزر الکساندرایت جزء خانواده لیزرهای حالت جامد است و پرتو ساطع شده از آن طول موج پایدار ۷۵۵ نانومتر دارد؛ در حالی که لیزر دایود جزء خانواده لیزرهای نیمه هادی است و پرتو ساطع شده از آن دارای طول موج متغیر از ۷۵۰ نانومتر تا ۱۰۶4 نانومتر می‌باشد.
  • احساس درد:حذف موهای زائد با لیزرهای دایود درد کمتری را برای زیباجویان نسبت به دستگاه لیزر اکساندرایت به همراه دارد. لیزر های با تکنولوژی الکساندرایت برای تاثیرگذاری بهتر بر روی فولیکول مو با طول 755 به سطح پوست تابانده می‌شوند که این امر باعث افزایش احساس سوزش در افراد با پوست تیره می‌شود.
  • عملکرد: زیباجویان با دستگاه لیزر الکساندرایت در تعداد جلسات کمتر و فاصله بین جلسات بیشتر به نتایج مطلوب خود می‌رسند و این اصلی ترین دلیل تمایل زیباجویان برای حذف موهای زائد با دستگاه‌های لیزر الکساندرایت می‌باشد.
  • تماسی و غیر تماسی: دستگاه‌­های لیزر دایود تماسی و لیزر الکساندرایت به شکل غیر تماسی فرایند حذف مو را انجام می‌­دهند. این به آن معناست که هندپیس دستگاهای دایود نیاز به تماس مستقیم به سطح پوست زیباجو را دارد تا بتواند فرایند حذف موی زائد را انجام دهد ولی در دستگاهای الکساندرایت تماسی وجود ندارد. همچنین لیزرهای دایود به صورت رولی کار می‌کنند با فرکانس های بالا و لیزرهای الکساندرایت به صورت شاتی کار میکنند با فرکانس های پایین. باید توجه کرد که از نظر فنی این دو دستگاه اختلافات فاحشی برای خدمات بالینی دارند.
  • تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت از دید سیستم خنک کننده: لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده گازی است (گاز نیتروژن روی بدن اسپری می­کند) در حالی که لیزر دایود مجهز به سیستم خنک کننده تماسی است و کولینگ دستگاه در قسمتی که با پوست در تماس است(سر هندپیس) تعبیه شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.