ویتلیگو و لیزر کم توان

۱ بازديد

ویتلیگو و لیزر کم توان


بیماری پیسی یا ویتیلیگو تحت تاثیر پدیده ای به نام کوبنر است. بدین معنا که عوامل محیطی می تواند باعث ایجاد ویتیلیگو و یا بدتر شدن بیماری پیسی فرد شود. پدیده کوبنر به این موضوع اشاره دارد که زمانی که پوست آسیب می بیند ، لکه های روشن تر از پوست که در ویتیلیگو دیده می شود ظاهر می شود که این آسیب می تواند در اثر استفاده از داروهای خاص ، مواد آرایشی مضر ، مواد شوینده و یا حتی اسکراب یا لیزر ایجاد گردد.

آیا افراد مبتلا به پیسی می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

مناسب بودن درمان لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به پیسی یا ویتیلیگو بستگی به شدت بیماری دارد و ممکنست افرادی که مبتلا به نوع خفیف آن هستند بتوانند لیزر درمانی انجام دهند اما در مبتلایان به نوع شدید آن توصیه نمی شود. از طرفی لیزر موهای زائد بر روی مناطقی از پوست که دارای رنگ روشن تر که رنگدانه خود را از دست داده اند موفق نبوده و بر روی نقاط تیره تر که دارای رنگدانه موی تیره هستند بهتر عمل می کند.

لیزر موهای زائد که در آن از نور متمرکز و شدید با ایجاد گرما در پوست استفاده می شود باعث سوزاندن فولیکول مو و از بین بردن موهای زائد می گردد. در ابتدای جلسات لیزر درمانی از آنجا که موها ضخیم و تیره هستند از انرژی کمتری استفاده می شود اما در جلسات بعدی که تعداد موها کاهش می یابد و موهای رشد یافته خیلی روشن تر و نازک تر از قبل می باشند ، در نتیجه نیاز به انرژی بیشتر لیزر برای حذف دارند و باید از درجات بالاتر لیزر استفاده شود.

در نتیجه درجه بیشتر لیزر مساویست با گرمای بیش از حد بر روی پوست که می تواند باعث آسیب به پوست و ایجاد پدیده کوبنر و گسترش بیماری ویتیلیگو گردد. از طرفی متخصصان اعلام کرده اند افرادی که پوست تیره تری دارند به دلیل وجود رنگدانه های زیاد پوستی بیشتر در معرض آسیب پوستی و گسترش بیماری پیسی در اثر لیزر موهای زائد هستند چرا که در این افراد نیز از انرژی بیشتر لیزر استفاده می شود تا رنگدانه پوست با ملانین مو اشتباه گرفته نشود

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.