قارچ زیر بغل

۱ بازديد

قارچ زیر بغل


زیر بغل رایج ترین محل تحریک و التهاب است. در برخی موارد با این که راش پوستی هنوز پدیدار نشده اما خارش و تحریک پوست زیر بغل غیر قابل تحمل می شود. راش ها و قارچ زیر بغل برآمده و قرمز یا پوسته پوسته و سفید هستند.

عوامل و درمان های راش ها و قارچ های زیر بغل بسیار متفاوت و متعدد هستند. تعیین علت بروز قارچ، یافتن درمان آن را آسان تر می کند. معمولا قارچ ها ماندگاری چند ساعته تا چند ماهه داشته و اغلب با درمان های خانگی یا دارو های بدون نسخه به آسانی رفع می شوند.

با این حال، قبل از درمان باید از علت قارچ مطلع شده تا بتوان از بروز مجدد آن در آینده جلوگیری کرد. برای مثال، راش های ایجاد شده در اثر آب و هوای گرم معمولا به سرعت ناپدید می شوند. راش های ناشی از سبک زندگی یا بیماری های پوستی ممکن است ماندگاری بیشتری داشته و نیازمند درمان های مخصوصی باشند.

علت به وجود آمدن قارچ در زیر بغل چیست؟

قارچ زیر بغل، همچون اغلب عفونت های قارچی در اثر یک قارچ پوستی ایجاد می شود. در این مورد، باید به دنبال دو نوع قارچ متفاوت درماتوفیت و مخمر بود. درماتوفیت ها یک علت رایج در ابتلا به بسیاری از بیماری های پوستی هستند. مخمر ها قارچ هایی هستند که از لایه های سطحی پوست تغذیه می کنند.

اغلب اوقات، هنگامی که پوست در اثر تحریک، تعریق یا حتی استفاده از برخی دئودورانت ها (ضد بو یا همان مام) دچار شکستگی می شود، زخم آن ناحیه به باکتری ابتلا می یابد. در صورت تماس دست با نواحی آلوده به قارچ و سپس لمس نواحی دیگر بدن عفونت قارچی انتشار می یابد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.