آلرژی به نور خورشید

۱ بازديد

آلرژی به نور خورشید


فوران نور چندشکلی (Polymorphic light eruption) که به‌عنوان اصطلاح پزشکی برای آلرژی به خورشید به‌کار می‌رود، شرایطی است که در آن وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، واکنش‌های نامطلوبی را از خود نشان می‌دهد.

معمولاً آلرژی به خورشید به صورت بثورات قرمز خارش‌دار ظاهر می‌شود، اما می‌تواند به سایر مشکلات مثل درد، پوسته پوسته شدن پوست، تاول، کهیر و علائم دیگر هم منجر شود.

به گفته‌ی متخصصان پوست، این مشکل در اولین ماه تابستان بسیار رایج است. با گذشت زمان که به انتهای فصل تابستان نزدیک می‌شویم و میزان مواجهه با نور خورشید افزایش می‌یابد، پوست شما هم نسبت به آلرژی مقاوم می‌شود و بثورات پوستی کاهش می‌یابند.

اگرچه آلرژی به خورشید یک مشکل نادر به نظر می‌رسد، اما در حقیقت نسبتاً رایج است و در ۲۰ درصد افراد مشاهده می‌شود. علت دقیق این عارضه ناشناخته است، اما پزشکان گمان می‌کنند که بعضی از افراد ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آن باشند. زنان، افرادی دارای پوست روشن و آن‌هایی که سابقه‎ی خانوادگی فوران نور چندشکلی را دارند، بیش از دیگران در معرض خطر بثورات ناشی از نور خورشید قرار دارند.

بعضی از داروها هم می‌توانند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‎تر کنند. داروها یکی از شایع‌ترین دلایل حساسیت به آفتاب هستند، به‌خصوص آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند تتراسایکلین (Tetracycline)‌، داکسی‌سایکلین (Doxycycline) و مینوسیکلین (Minocycline). این‌ها داروهای رایجی هستند که معمولاً برای درمان آکنه استفاده می‌شوند. بنابراین هر فردی که برای رفع آکنه آنتی بیوتیک مصرف می‌کند، باید از متخصص پوست بپرسد که چگونه باید از خود در برابر نور خورشید محافظت کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.