کرایوتراپی

۱ بازديد
کرایوتراپی


کرایوتراپی استفاده از سرمای شدید برای انجماد و برداشتن بافت های غیر طبیعی است. پزشکان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی (از جمله زگیل و برچسب‌های پوستی) و برخی سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات، دهانه رحم و کبد استفاده می‌کنند. به این درمان کرایوآبلیشن نیز می گویند. سرمادرمانی یا کرایوتراپی Cryotherapy  به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. اصطلاح کرایوتراپی مابین سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ میلادی، از دو واژه یونانی κρυο بمعنای سرما و θεραπεια  به معنای درمانی گرفته شد.

کرایوتراپی درمانی است که در آن درمانگر شما سرمای شدید را برای انجماد و تخریب بافت های غیر طبیعی اعمال می کند. برای ایجاد این سرمای شدید، درمانگر شما از ماده ای مانند نیتروژن مایع یا گاز آرگون استفاده می کند.

کرایوتراپی (یا سرما درمانی)، یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست، تحت انجماد قرار می‌گیرند. ممکن است انجماد مناسب‌ترین راه درمان برای انواع مختلفی از ضایعات پوستی باشد. این روش نسبتاً ارزان، ایمن و قابل‌اعتماد است. با این‌حال، مهم است که ضایعه پوستی به‌طور دقیق تشخیص داده ‌شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.