برداشت خال

۱ بازديد

برداشت خال


خال‌برداری صورت و بدن در مطب پزشک معمولاً به صورت سرپایی و روتین انجام می‌گیرد و برخی اوقات یک جلسه ویزیت پس از برداشتن خال از صورت و بدن انجام می‌گیرد. برداشتن خال صورت و بدن در مطب پزشک یا کلینیک‌های زیبایی روش‌های زیر انجام می‌شود.

ازبین‌بردن خال صورت در یک روز با روش انجماد

در این روش با استفاده از مقدار کمی نیتروژن مایع خال‌های غیر سرطانی صورت و بدن فریز می‌شوند. به این روش کرایوتراپی یا انجماد درمانی هم گفته می‌شود که برای درمان دیگر ضایعات پوستی مانند زگیل صورت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از فریز شدن، ناحیه پوستی آسیب‌دیده تاول می‌زند و پس از پوست‌اندازی، نزدیک به سه تا شش هفته بعد بهبود پیدا می‌کند.

برداشتن خال با پلاسما

استفاده از دستگاه‌های پلاسما یکی از دیگر روش‌ها برای برداشتن خال صورت و بدن است. در این روش قلم پلاسما با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی الکترواستاتیکی و انتقال آن از طریق ایمپالس به پروپ دستگاه، در فاصله یک میلی‌متری پوست باعث ترکیب اکسیژن و نیتروژن و تشکیل قوس پلاسمایی می‌شود. انرژی و گرمای حاصل از پلاسمای تولید شده، باعث تبخیر لایه‌های بیرونی پوست، و برداشت خال خواهد شد. علاوه بر این، پلاسما باعث تحریک کلاژن‌سازی، بهبود سطح پوست و تحریک تجدید ساخت سلول‌ها در محل موردنظر، می‌شود. چند روز پس از برداشت خال، با مراقبت‌های انجام شده، پوست، بازسازی می‌شود. عمل خال‌برداری با استفاده از دستگاه پلاسما، بدون هیچ‌گونه بیهوشی، برش و خون‌ریزی انجام می‌شود که از مزیت‌های این عمل است. تعداد جلساتی که برای برداشتن خال صورت با پلاسما مورد نیاز است، معمولاً به عواملی از قبیل نوع خال، وضعیت پوست، محل قرارگیری خال، و تعداد خال‌ها بستگی دارد.


برداشتن خال صورت  با لیزر

برداشتن خال صورت با لیزر یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای خال‌برداری صورت است که معمولاً توسط دستگاه لیزر CO2 و برای برداشتن خال از مناطق حساسی مانند پلک‌ها، صورت و بینی انجام می‌شود. این روش معمولاً طی مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌پذیرد و زخم حاصل از برداشته‌شدن خال در بین ۲ الی چند هفته به طور کامل ترمیم می‌شود.

برداشتن خال صورت با جراحی

جراحی یکی از دیگر روش‌ها برای برداشتن خال صورت و بدن است. برای برداشتن خال سطحی صورت و بدن پزشک خال را با چاقوی جراحی می‌تراشد؛ اما در مواقعی که خال‌ها عمیق یا سرطانی هستند جراحی به صورت پیشرفته‌تری انجام می‌شود و ناحیه‌‌ی خال به صورت کامل تخلیه می‌شود. در مواردی که خال مشکوک به سرطان است بافت خال صورت برای بررسی سرطان به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

برداشتن خال صورت و بدن در خانه

برای برداشتن خال صورت و بدن در خانه هم روش‌هایی وجود دارد با این وجود در این که آیا این روش‌ها مؤثر و بی‌خطر باشند اطمینانی وجود ندارد و اگر می‌خواهید این روش‌ها را در خانه به کار ببرید باید با پزشک مشورت کنید. برای برداشتن خال صورت با طب سنتی این روش‌های خانگی وجود دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.