پوست کم آب

۱ بازديد

پوست کم آب


پوست کم آب یا دهیدراته به این معنی است که پوست شما فاقد آب است. ممکن است خشک و خارش دار و شاید هم ظاهر خسته ای داشته باشد. رنگ پوست و رنگ کلی شما ممکن است بشاش به نظر نرسد و خطوط ریز بیشتر به چشم می آیند.

در حالی که پوست دهیدراته می‌تواند آزاردهنده باشد، درمان آن با تغییرات مناسب در سبک زندگی نسبتاً آسان است. درمان از درون به بیرون شروع می شود تا هیدراتاسیون را در سراسر بدن تامین و حفظ کند. پوست کم آب ممکن است خشک به نظر برسد، اما داشتن نوع پوست خشک یکسان نیست. جهت درمان کم آبی شدید و خشکی پوست باید با پزشک مشورت شود.

پوست دهیدراته گاهی مترادف با پوست خشک در نظر گرفته می شود. با این حال، این دو پدیده متفاوت هستند. در حالی که پوست کم آب فاقد آب است، پوست خشک فاقد روغن طبیعی است (که به آن سبوم نیز می گویند). همچنین پوست خشک یک نوع پوست است، در حالی که کم آبی یک بیماری محسوب می شود.

انواع پوست به صورت نرمال، خشک، مختلط و چرب دسته بندی می شوند. شما معمولا با یک نوع پوست به دنیا می آیید، اما می تواند با افزایش سن و فصل تغییر کند. وقتی پوست خشکی دارید، غدد چربی شما به اندازه کافی روغن طبیعی تولید نمی کنند.

پوست شما معمولاً به کمک هیدراتاسیون اضافی از طریق کرم نرم کننده نیاز دارد تا از از دست دادن بیشتر رطوبت محافظت کند. خشکی پوست ممکن است ناشی از بیماری های زمینه ای مانند کم کاری تیروئید باشد. شرایط هورمونی مانند اینها باعث کم آبی پوست نمی شود.

علائم خشکی پوست عبارتند از:

  • پوست فلس دار
  • تکه های سفید
  • سرخی
  • تحریک

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.