سلولیتیس

۲ بازديد

سلولیتیس


سلولیتیس یک عفونت باکتریایی بالقوه خطرناک است که بر لایه های عمیق پوست، از جمله درم یا لایه دوم پوست و بافت زیر جلدی، یا بافت چربی و همبندی که لایه پایین پوست را تشکیل می دهند تاثیر می گذارد. (لایه بالای پوست اپیدرمیس نامیده می شود.) سلولیتیس می تواند در هر کجا در بدن ایجاد شود

اما در بزرگسالان، آن بیشتر بر پوست پایین پا اثر می گذارد. در کودکان، سلولیتیس اغلب روی صورت و گردن تاثیر می گذارد.  حدود 14.5 میلیون نفر در ایالات متحده سالانه سلولیتیس را تشکیل می دهند. دکتر Tsippora Shainhouse یک متخصص پوست در منطقه لس آنجلس و یک مربی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی می گوید: "سلولیتیس به معنای واقعی کلمه التهاب پوست است."
دکتر Shainhouse می گوید: "این معمولاً در پوست به نظر می رسد که پچ صورتی یا قرمز در حال گسترش است که احساس گرم و سختی می کند و گاهی اوقات لمس می شود."
سلولیتیس می تواند با هر شکستگی در پوست شروع شود از جمله یک خراش کوچک یا نیش حشرات که اجازه می دهد تا باکتری ها به لایه های عمیق پوست نفوذ کنند. این در بزرگسالان جوان سالم نادر است. سلولیتیس در افراد سالمند و افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف، بیماری های مزمن پوستی که باعث ایجاد شکاف در پوست، افزایش سطح قند خون و یا چاقی می شود رایج است.
آنتی بیوتیک های سیستمیک - آنتی بیوتیک های خوراکی یا در موارد شدید، آنتی بیوتیک های وریدی برای درمان سلولیتیس مورد نیاز است. از آنجا که سلولیتیس بر لایه های عمیق پوست و بافت اثر می گذارد پماد آنتی بیوتیک موضعی در درمان سلولیتیس موثر نیست.
سلولیتیس که درمان نشود می تواند به گره های لنفاوی و جریان خون گسترش یابد و به سرعت تبدیل به تهدید کننده زندگی شود.
با توجه به ماهیت جدی سلولیتیس مهم است که اگر علائم بیماری را تجربه می کنید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید - حتی اگر مطمئن نیستید این چیزی است که شما دارید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.