جوش چانه و گردن

۲ بازديد

جوش چانه و گردن


هر کسی که جوش صورت را تجربه کند، می‌تواند جوش بدن از جمله جوش گردن و زیر گلو را هم تجربه کند. چون یکی از جنبه‌های مهم روتین مراقبت از پوست که اغلب نادیده گرفته می‌شود، گردن است. آکنه روی گردن اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت کافی در این ناحیه ظاهر می‌شود. با این وجود جوش یا آکنه شایع‌ترین بیماری پوستی در جهان است. بیشتر آدم‌ها آکنه را در مقطعی از زندگی خود تجربه می‌کنند، چه در نوجوانی و جوانی، چه در سنین بالاتر. درست مانند دیگر نواحی بدن، آکنه گردن و زیر گلو هم در بیشتر موارد خطری ندارد. از طرفی راه‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که بدون مراجعه به پزشک حل می‌شود. جوش‌های روی گردن ممکن است بیایند و بروند، اما بعضی از افراد آکنه مزمن را تا بزرگسالی تجربه می‌کنند. یک متخصص پوست می‌تواند نوع خاص از آکنه را قبل از تصمیم‌گیری درباره دوره درمانی تشخیص دهد. 

انواع جوش گردن و زیر گلو

اشکال مختلفی از آکنه روی گردن وجود دارد. حتی ممکن است چندین نوع جوش مختلف همزمان روی گردن شما ایجاد شود. پس درمان جوش گردن هم بنابه نوع آن متفاوت خواهد بود. درک علت ایجاد جوش‌های گردن، متخصصان پوست را قادر می‌سازد تا بهترین رویکرد را برای درمان این مشکل داشته باشند.

در کل، چهار نوع عمده جوش روی گردن وجود دارد:

پوسچول (Pustules)

این برجستگی‌ها قرمز، حساس و اغلب پر از چرک هستند.

پاپول‌ (Papules)

این نوع جوش زیر گلو به صورت خوشه‌ای ظاهر می‌شوند و بسیار شبیه بثورات پوستی هستند. پاپول‌ها برآمدگی‌های پوستی سفت هم روی خط رویش مو و هم روی گردن ظاهر می‌شوند. محصولات مو اغلب پوست را تحریک می‌کنند و منجر به ایجاد پاپول می‌شوند.

آکنه کیستیک (Cystic Acne)

این شدیدترین شکل آکنه است و از بین بردن آن اغلب فراتر از درمان‌های خانگی است. این کیست‌ها در اعماق زیر پوست ایجاد شده و باعث التهاب ناحیه درگیر می‌شوند. عدم تعادل هورمونی می‌تواند عامل این نوع جوش باشد. به همین دلیل است که زنان اغلب در دوران قاعدگی و بارداری آکنه کیستیک را تجربه می‌کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.