اسکلروتراپی چیست ؟

۲ بازديد

اسکلروتراپی چیست ؟


اسکلروتراپی یک روش درمانی است که در آن پزشک به تزریق دارو به درون رگ‌های خون یا رگ‌ها لنفاوی می‌پردازد و با این کار موجب تحلیل رفتن رگ‌های ناخواسته می‌شود. این روش معمولا برای درمان رگ‌های واریس یا رگ‌های عنکبوتی به کار می‌رود. اسکلروتراپی یک عمل جراحی تهاجمی محسوب نمی‌شود و تنها به چندین تزریق نیاز دارد. این روال درمانی می‌تواند برای درمان اختلالات عروق خونی و لنفاوی که موجب شکل گیری نامناسب رگ‌ها می‌شوند، استفاده شود.

اسکلروتراپی از محلولی تحریک کننده به نام اسکلروزانت استفاده می‌کند، این محلول به طور مستقیم به درون رگ‌های لنفاوری و وریدها توسط متخصص درمان واریس تزریق می‌شود. روال کار این محلول بدین صورت است که موجب تحریک رگ مورد تزریق می‌شود و در نتیجه رگ ورم می‌کند. این ورم جریان خون یا مایع لنفاوی را متوقف می‌کند و در نتیجه موجب کوچک شدن این رگ‌ها می‌شود.

چه بیماری‌ هایی توسط اسکلروتراپی قابل درمان هستند؟

اسکلروتراپی اغلب برای درمان رگ‌های واریس استفاده می‌شود. رگ‌های واریس با عنوان دیگر نارسایی مزمن وریدی نیز شناخته می‌شوند. این رگ‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که ورید‌ها ورم می‌کنند و برجسته می‌شوند. این مشکل معمولا در پای افراد رخ می‌دهد. این مشکلات معمولا به واسطه دیواره‌های ضعیف وریدها ایجاد می‌شوند که در نتیجه آنها دریچه‌های ورید‌ها تضعیف می‌شوند. در نتیجه این فعل و انفعالات، خون درون ورید‌ها جمع می‌شود و باعث ورم کردن و ایجاد ظاهری متفاوت در ورید‌ها می‌شود.

انواع واریس نیاز به درمان های متفاوتی دارند. رگ‌ها واریس می‌توانند دردناک باشند و می‌توانند مسائل پوستی مانند جوش های پوستی  ایجاد کنند. اسکلروتراپی با کوچک کردن رگ‌های واریس، اثر آسیب وریدی را کاهش می‌دهد، درد این نواحی را از بین می‌برد و ظاهر بهتری به آنها می‌بخشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.