نکات مصرف راکوتان

۲ بازديد

نکات مصرف راکوتان


جوش‌ها به دلیل فعالیت بیش از حد سبوم از غدد سباسه به وجود می‌آیند. سبوم تولید شده باعث می‌شود غده چربی مسدود شود و این مسدودیت باعث می‌شود چربی جریان مناسبی نداشته باشد و زیر پوست انباشته شود. باکتری‌هایی که باعث به وجود آمدن این آکنه‌ها می‌شوند از سبوم تغذیه می‌کنند و باعث به وجود آمدن اسید‌های چربی و ایجاد التهاب بر روی پوست می‌شوند.

درمان جوش

به طور معمول برای درمان جوش و آکنه، پزشکان ابتدا قرص بنزوییل پروکساید را تجویز می‌کنند اما در صورتیکه این دارو و درمان‌های دیگر جوابگو نباشد و وضعیت جوش‌ها وخیم باشد، به سراغ قرص راکوتان می‌روند. آکوتان یا راکوتان، نام تجاری داروی ایزوترِتینوئین است. این دارو در برخی کشورها مانند آمریکا با این نام تجاری تولید نمی‌شود؛ اما با نام‌های تجاری دیگری مانند ابزوریکا هنوز در دسترس است. ایزوترتینوئین برای درمان نوعی آکنه، موسوم به آکنهٔ گره‌ای تجویز می‌شود.


این نوع آکنه در پوست برآمدگیِ قرمز و ملتهبی ایجاد می‌کند و اگر به‌ موقع درمان نشود، جای جوش و آکنه برای همیشه روی پوست باقی می‌ماند. پزشکان فقط زمانی آکوتان تجویز می‌کنند که درمان‌های دیگر مانند مصرف آنتی‌بیوتیک نتیجهٔ مثبتی در پِی نداشته باشند. هرچند که راکوتان به درمان جوش‌ها کمک می‌کند اما عوارض متعددی هم به همراه دارد. برخی از این عوارض، به‌ویژه در دوران بارداری، جدی و خطرناک هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.