درماتیت اطراف دهان

۱ بازديد

درماتیت اطراف دهان


درماتیت دور دهان (Perioral Dermatitis) که با عنوان درماتیت اطراف دهان و صورت (Periorificial Dermatitis) نیز شناخته می‌شود، یک بیماری پوستی التهابی بوده که باعث ایجاد پاپول‌های پوسته‌‌ریزی دهنده‌‌‌ی متعددی در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها می‌شود. هرچند که این بیماری بیشتر شبیه اگزما است اما می‌تواند علائمی مشابه آکنه‌های پوستی و آکنه روزاسه نیز ایجاد نماید. علت درماتیت دور دهان هنوز به خوبی مشخص نشده است اما مجموعه‌ای از عوامل بیرونی و درونی می‌توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. درمان اصلی درماتیت، شامل استفاده از ضدالتهاب‌های موضعی و آنتی‌بیوتیک‌های موضعی یا سیستمیک است که بطور کامل در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. درماتیت دور دهان می‌تواند با سوزش، خارش، خشکی اطراف دهان و ایجاد لکه‌ها و قرمزی دور لب همراه باشد.

همانطور که گفته شد، درماتیت اطراف دهان که با نام درماتیت صورت و دهان نیز شناخته می‌شود یک اختلال پوستی است که خود را بیشتر بصورت پاپول‌های پوسته‌دهنده در اطراف دهان، بینی، و چشم‌ها نشان می‌دهد.

درماتیت دور دهان با خشکی و پوسته‌پوسته شدن اطراف لب و دهان و نیز قرمزی دور لب همراه است. همچنین ممکن است پاپول‌هایی که در اطراف دهان ایجاد شده‌اند حاوی مایعاتی باشند که در صورت پاره‌ شدن پاپول، این مایعات بی‌رنگی از آن‌ خارج شود.

سن شایع ابتلا به این بیماری بین ۱۵ تا ۵۰ سال است، هرچند که بعضی اوقات در کودکان نیز رخ می‌دهد. البته درماتیت می تواند در هر سنی رخ دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.