خطوط داینامیک و استاتیک

۲ بازديد

خطوط داینامیک و استاتیک

دو ماده مهم با نام های کلاژن و الاستین در پوست وجود دارد که نقش مهمی در استحکام و صاف بودن پوست را دارند. اگر پوست را در زیر میکروسکوپ مشاهده کنید، می توانید تغییرات مقدار و سازماندهی این مواد را در طول زمان ببینید. با گذشت زمان، پوست به علت تولید کمتر کلاژن و الاستین حالت کشسانی خود را از دست می دهد که منجر به تضعیف بافت همبند و افتادگی و شلی پوست می شود. چین و چروک ها به دلیل گرانش زمین به سمت پایین متمایل می شوند و افتادگی گونه ها و پلک ها نیز دیده می شود. چین‌های صورت به دو دسته تقسیم میشوند.

یکی خطوط دینامیک که خطوطی هستند که در حالت عادی وجود ندارند و تنها در زمان فعالیت عضلات پیشانی مانند زمان اخم کردن پدیدار میشوند. دیگری خطوط استاتیک هستند که به صورت دائمی در پیشانی وجود دارند و ربطی به فعالیت عضلانی ندارند. این خطوط معمولاً بر اثر افزایش سن و عدم درمان خطوط دینامیک ایجاد میشوند. تا حدودی می‌توان آثار چین و چروک و پیری پوست را کاهش داد، علائم آن را به تأخیر انداخت و موجب جوانسازی پوست شد. بوتاکس، چروک‌های دینامیک را از بین می‌برد؛ اما چین‌های عمیق و استاتیک ممکن است به درمانهای جایگزین مثل تزریق ژل یا چربی نیاز داشته باشند.

خطوط داینامیک صورت چیست؟

چروک های دینامیک، آن دسته از چروک ها و خطوطی هستند که وقتی صورت خود را حرکت می دهید ظاهر می شوند. این نوع چروک‌ها، در اثر ابراز احساسات و حرکات تکراری صورت و به خاطر انقباض عضلات متصل به پوست به وجود می آیند. متداول ترین نقاط چروک های دینامیک، خطوط اخم بین ابروها، خطوط افقی روی پیشانی و خطوطی که از گوشه خارجی چشم ها امتداد می یابند (پا کلاغی) هستند.

خطوط استاتیک صورت چیست؟

چروک های استاتیک آن دسته از خطوط چهره هستند که بدون انقباض عضلانی و حتی وقتی صورت در حال استراحت است نیز قابل مشاهده هستند. این چروک ها ناشی از فقدان کشسانی پوست در اثر آسیب های حاصل از نورخورشید، دخانیات، ژنتیک، سوء تغذیه یا چروک های دینامیک دراز مدت هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.