ویتامین C

۲ بازديد

ویتامین C


از جمله سبزیجات و میوه‌هایی که سطح ویتامین C در آن‌ها بالا است می‌توان به مواردی مانند طالبی، پرتقال، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، تمشک، آناناس، انبه و پاپایا اشاره کرد.

برخی از فواید ویتامین سی برای سلامت ما شامل مواردی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم، پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

ویتامین C خواص و فواید درمانی بسیاری دارد و  بودن آن برای بدن ضروری است. باهم مطالعه میکنیم که ویتامین c برای چی خوبه، با ما همراه باشید.

 

✅ سلامت پوست و کلاژن سازی

ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

ویتامین C برای تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی لازم است ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است؛ حضور آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

✅ جذب مواد معدنی

جذب ویتامین C‍ موجب افزایش میزان دریافتی آهنی که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کنند، می‌شود.

✅ کاهش خطر ابتلا به نقرس

ویتامین C خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد.

✅ مبارزه با رادیکال‌های آزاد

ویتامین C یک از آنتی‌اکسیدان‌ است که توانایی  جلوگیری از آسیب‌های رادیکال ‌های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک همچون دود سیگار را دارد. رادیکال‌های آزاد در بروز برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. رادیکال‌های آزاد هنگام تجزیه غذا در بدن یا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار تولید می‌شوند.

✅ بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین علت به بدن کمک می‌کند تا با ویروس سرماخوردگی مقابله کند. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را شود.

✅ تقویت سیستم ایمنی تحت فشار

استفاده از ویتامین C می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی‌شان به علت فشارهای روحی و روانی تضعیف شده است مفید و موثر باشد.

✅ درمان سرطان

استفاده از مقادیر بالای ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهای شیمی‌درمانی افزایش دهد.

✅  کاهش خطر سکته‌ی مغزی

قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی موجب افزایش سطح ویتامین C خون‌ می‌شود، مطالعات نشان داده است که افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنند کمتر از بقیه در معرض خطر سکته مغزی هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.