فرورفتن ناخن در گوشت

۲ بازديد

فرورفتن ناخن در گوشت



فرو رفتن ناخن در گوشت پا یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کدام از ما پیش آید. هنگامی که ناخن به داخل بافت نرم رشد می‌کند، به گوشت ناخن مبتلا می‌شویم. خوشبختانه می‌توان گوشت ناخن را خارج کرده و این عارضه را درمان کرد.

گوشت ناخن یا فرو رفتن ناخن در گوشت پا یکی از مشکلاتی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معمولا کفش تنگ می‌پوشید، بدون شک با پوشیدن کفش‌های تنگ احساس نارضایتی داشته و بعد از مدتی دیده‌اید که ناخن شما به داخل گوشت پای شما فشار وارد می‌کند. گوشه کردن ناخن شاید در حالت عادی چندان فشاری به پای شما وارد نکند، اما با پوشیدن کفش و یا راه رفتن و حتی فشار وارد شدن به محلی که ناخن وارد گوشت شده‌است، مشاهده می‌کنید که چقدر دردناک است.

فرورفتگی ناخن در گوشت پا به انگلیسی onychocryptosis، یک رخداد شایع است که در آن گوشه یا کنار ناخن پای در حال رشد به داخل بافت نرم اطراف آن فرو می‌رود، که باعث درد، قرمزی، تورم و گاهی اوقات عفونت می‌شود و معمولا شیوع آن در انگشت شست پا بیشتر است.

اغلب خودتان می‌توانید فرورفتگی ناخن در گوشت پا را درمان کنید. در صورت وجود درد بسیار شدید و گسترده، پزشک اقداماتی را جهت برطرف‌کردن درد و ناراحتی و کاهش عوارض ناخوشایند آن انجام خواهدداد. در صورت ابتلا به دیابت و یا سایر بیماری‌هایی که موجب کاهش جریان خون به پاها می‌شود، ریسک مواجهه با عوارض ناخوشایند فرورفتن ناخن در گوشت بیشتر می‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.