تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

۲ بازديد

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو


برای اینکه بفهمید در ریزش موی کرونا چه اتفاقی می‌افتد، مهم است که ابتدا یک درک اساسی از چرخه رشد مو داشته باشید. فولیکول‌های مو سه مرحله را طی می‌کنند؛ آناژن، کاتاژن و تلوژن که به‌عنوان مراحل رشد، انتقالی و استراحت یا ریزش نیز شناخته می‌شوند. در یک زمان معین، تمام موهای سر شما در مراحل مختلف هستند.

آنچه در تلوژن افلوویوم اتفاق می‌افتد این است که یک تغییر سیستمیک و ناگهانی در بدن، درصد زیادی از موهایی را که در مرحله رشد هستند، به فاز استراحت می‌برد. در شرایط عادی، بین ۵ تا ۱۰ درصد از موهای سر در مرحله استراحت هستند. اما در تلوژن افلوویوم، بیش از ۳۰ درصد از فولیکول‌ها در مرحله استراحت هستند. پس از ورود تعداد زیادی از فولیکول‌های موها به فاز استراحت، موها به طور همزمان می‌ریزند و در نتیجه ریزش گسترده مو ایجاد می‌شود.

استرسی که باعث ایجاد تلوژن افلوویوم می‌شود، می‌تواند جسمی باشد مانند تصادف رانندگی یا جراحی بزرگ، یا بعد از بیماری‌های دیگر مانند آنفولانزا یا مشکلات روحی مانند جدایی بسیار دشوار یا مرگ یکی از عزیزان، باشد. ریزش مو پس از زایمان در افرادی که زایمان کرده‌اند، نمونه دیگری از تلوژن افلوویوم است که در این مورد به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود.

ویروس کرونا تا حدودی یک ضربه مضاعف ایجاد می‌کند، زیرا افراد نه تنها با استرس فیزیکی ناشی از بیماری بر بدن، بلکه با اضطراب ذهنی که ممکن است با تشخیص این ویروس همراه باشد، دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.