بیماری های خود ایمنی

۲ بازديد

بیماری های خود ایمنی


زمانی که سیستم ایمنی بدن ما عملکرد خوب و موثری داشته باشد، بیماری‌ها و عفونت‌ها را از ما دور می‌کند. اما اگر سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شود، به اشتباه به سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های سالم حمله می‌کند. این حملات که باعث انواع بیماری خود ایمنی می‌شود، می‌تواند هر قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار دهد، عملکرد بدن را ضعیف کرده و حتی در مواردی باعث به خطر افتادن زندگی ما شود.

تا کنون بیش از ۸۰ نوع بیماری خود ایمنی شناخته شده است. اگر فردی به یکی از انواع بیماری خود ایمنی نادر مبتلا شده باشد، گاهی ممکن است تا تشخیص درست بیماری، از علائم آن در رنج باشد. اما گفتنی‌ست بیشتر بیماری‌های خودایمنی درمان خاصی ندارند و حتی لازم است برای کاهش علائم برخی بیماری‌ها درمان را به صورت مادام‌العمر دنبال کرد

بیماری‌های خودایمنی: همه آنچه باید بدانید

این دسته از بیماری‌ها ماهیت متفاوتی از یکدیگر دارند، اما همه آن‌ها شامل حمله سیستم ایمنی به بافت‌های سالم بدن می‌شوند. بیماری‌های خودایمنی می‌توانند تقریباً هر قسمت یا سیستم بدن را تحت تأثیر قرار دهند. 

محققان علل بسیاری از بیماری‌های خودایمنی را نمی‌دانند، اما عوامل ژنتیکی، عفونت‌ها و عوامل محیطی می‌توانند بر رشد آن‌ها تأثیر بگذارند. هدف از درمان‌های طولانی‌مدت کاهش قدرت پاسخ‌های ایمنی است. آنتی بیوتیک‌ها در درمان این دست بیماری‌ها هیچ دخالتی ندارند؛ چراکه این بیماری‌ها عفونت باکتریایی نیستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.