انواع تقویت کننده های پوست

۲ بازديد

انواع تقویت کننده های پوست


مروزه عوامل زیادی وجود دارند که سبب افتادگی، شل شدگی، پیری زودرس پوست  و … می‌شوند و خیلی از افراد از این موضوع نگران هستند . این عوامل مانند آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب و غیر استاندارد، کاهش وزن به صورت ناسالم، مصرف دخانیات و … سبب اتفاقات ناگواری برای پوست می‌شود.

شاید خیلی از افراد بودجه کافی برای مراجعه به کلینیک‌های تخصصی جهت درمان و تقویت پوست را نداشته باشند.

تخم مرغ یک ماده عالی برای تقویت و استحکام پوست

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین الاستین و کلاژن است که استفاده از آن به عنوان ماسک صورت سبب استحکام و درخشندگی پوست خواهد شد. شما می‌توانید دو عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را بر روی صورت بمالید. سپس یک دستمال کاغذی تک لایه را روی آن بگذارید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان دهید و بعد صورت خود را بشویید. اگر این کا را هفته‌ای دو بار انجام دهید، پوست شما روشن خواهد شد و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

تخم مرغ و ماست:

یکی دیگر از ماسک تقویت کننده پوست صورت با تخم مرغ ترکیب آن با ماست است. این روش هم چین و چروک پوست شما را کاهش می‌دهد.

تخم مرغ و عسل:

اگر دو قاشق غذا خوری عسل را با یک تخم مرغ مخلوط کنید ترکیبی به شما می‎دهد که می تواند پوست شما را بسیار تقویت و شاداب کند. این ماسک را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و سپس بشویید. این عمل را می‌توانید سه بار در هفته انجام دهید.

  • تخم مرغ و شکر:

یک مخلوط خوب و کاربردی دیگر برای تقویت کننده پوست صورت و لایه برداری آن ترکیب شکر و سفیده تخم مرغ است. یک هشتم قاشق چای خوری شکر با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و سپس به آن سفیده تخم را اضافه کنید. این ماسک را برروی صورت بمالید . ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان دهید.

لیمو بهترین ماده برای تقویت و زیبایی و جوانی پوست

لیمو سرشار از ویتامین سی است و خاصیت اسیدی بالایی دارد. این موضوع می‌تواند به سفت شدن پوست شما کمک زیادی کند و علائم پیری را کمترکند. همچنین کلاژن ساز خوبی هم است و در نتیجه باعث بهبود الاستیسیته پوست می‌شود. در ادامه چند ماسک تقویت کننده پوست صورت با استفاده از لیمو را برای شما خواهیم گفت.

آب لیمو:

ماسک آب لیمو بسیار مقوی است اما اگر پوست خشک و حساسی دارید بهتر است آن را با نصف فنجان آب سرد مخلوط کنید و سپس با یک پنبه آرا به تمام صورت خود بمالید. اگر پوست نرمال و غیر حساسی دارید نیازی به مخلوط کردن آب نیست.

لیمو و موز:

موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که می‌تواند پوست را مرطوب نگه دارد . شما می‌توانید یک عدد موز رسیده را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و آن را ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید. اگر به طور منظم هفته ای دو مرتبه این کار را انجام دهید یک ماسک عالی تقویت کنندهپوست صورت خواهید داشت.

  • لیمو و روغن کرچک:

روغن کرچک هم سبب تولید کلاژن و الاستین می‌شود و می‌تواند پوست را به خوبی نرم و صاف کند. اگر یک قاشق چای خوری آب لیمو با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید، یک ماسک خوبی برای تقویت پوست شما خواهد داد.

عسل

عسل ماده‌ای است که نه تنها خاصیت داروی و غذایی دارد بلکه یک ماده طبیعی و تقویت کننده پوست صورت محسوب می‌شود. عسل رطوبتی را که پوست لازم دارد برای آن به خوبی فراهم می‌کند. کسانی که پوست خشکی دارند این ماده بسیار عالی است. همچنین عسل یک پاک کننده و لایه بردار قوی هم محسوب می‌شود که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از ابین ببرد. این کار باعث شفافیت و درخشندگی پوست هم خواهد شد.

از دیگر فواید عسل می توان به کاهش چین و چروک، رفع سوزش و لکه های پوستی و به علت داشتن خواص ضد باکتری اشاره کرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.