آزلائیک اسید

۲ بازديد

آزلائیک اسید


آزلائیک اسید (Azelaic Acid) که به طور طبیعی در برخی از غلات‌ همچون جو، گندم و چاودار و همینطور روی پوست یافت می‌شود،‌ دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است که استفاده از آن می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات پوستی مانند روزاسه و آکنه کمک کند. مدت زمان تاثیرگذاری آزلائیک اسید طولانی است و به دلیل قوی بودن این ماده‌ی مراقبت از پوستی بهتر است آن را زیر نظر یک متخصص پوست مصرف کنید. لازم به ذکر است که نسخه‌های ضعیف‌تر شده‌ی آزلائیک اسید در بسیاری از محصولات پوستی بدون نسخه یافته می‌شود.


تفاوت میان آزلائیک اسید و سالیسیلیک اسید

بسیاری از افراد، آزلائیک اسید و سالیسیلیک اسید را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند یا فکر می‌کنند هر دوی آن‌ها فواید یکسانی دارند. اما در واقع سالیسیلیک اسید به عنوان یک بتا هیدروکسی اسید (BHA) که در بسیاری از محصولات پوستی یافت می‌شود برای درمان جوش‌های سرسیاه و جلوگیری از بروز آکنه‌های جدید مناسب است و افراد دارای پوست حساس نباید از آن استفاده کنند.

این در حالی است که آزلائیک اسید علاوه بر داشتن توانایی درمان آکنه می‌تواند به روشن کردن پوست و درمان هایپرپیگمانتاسیون کمک کند. علاوه بر این همه‌ی افراد با هر نوعی پوستی می‌توانند برای مشکلات خود به سراغ استفاده از آزلائیک اسید بروند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.