زینک اکساید

۲ بازديد

زینک اکساید


زینک اکساید همان‌طور که از نام آن مشخص است، از روی ساخته شده است. روی یک عنصر فلزی است که در طبیعت یافت می‌شود و این روزها برای تولید بسیاری از محصولات الکترونیکی، شیمیایی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست مانند سایر فلزات عنصری از جمله آهن یا الکترولیت‌ها مثل منیزیم، روی هم قادر به حمل مقدار مشخصی بار الکتریکی است که این باعث می‌شود برای بدن مزایای ویژه‌ای داشته باشد. روی برای سیستم‌های مختلف از جمله سیستم ایمنی، دستگاه گوارش، مغز و پوست فواید بی‌شماری دارد. این ماده‌ی معدنی برای سنتز پروتئین، تولید آنزیم و انجام فرآیندهای متابولیکی استفاده می‌شود.

روی به‌تنهایی در طبیعت یافت می‌شود، اما زینک اکساید به‌طور طبیعی وجود ندارد؛ بلکه به کمک گرما و در اثر واکنش شیمیایی بین روی و مولکول‌های اکسیژن ایجاد می‌شود. این ۲ عنصر تبخیر و متراکم شده و در نهایت به پودری تبدیل می‌شوند که حاوی دانه‌های ریز، سفید و کریستالی است.

هنگامی که دانه‌های زینک اکساید روی پوست قرار می‌گیرند یک لایه‌ی محافظ روی آن ایجاد می‌کنند. در سال‌های اخیر، محققان موفق به تولید ذرات زینک اکساید در اندازه‌ی نانو شدند که این دستاورد صنعت تولید محصولات مراقبت از پوست به‌ویژه کرم ضدآفتاب را متحول کرد.

اکنون با فرمول پیشرفته‌ی زینک اکساید محصولاتی تولید می‌شوند که دیگر لایه‌ی ضخیم و سفید روی پوست به‌جا نمی‌گذارند. بنابراین استقبال افراد برای استفاده از محصولات حاوی این ماده در حال افزایش است. با این حال، بی‌خطر بودن این نانوذرات برای انسان به‌طور کامل اثبات نشده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.