رتینوئیک اسید

۲ بازديد

رتینوئیک اسید


رتینوئیک اسید درواقع برای درمان آکنه در نظر گرفته شده بود و متخصصان پوست هنگام درمان زنان بالغ مبتلا به آکنه متوجه دیگر جنبه‌های مثبت آن شدند. بیماران اظهار داشتند که پوست آن‌ها کمی نرم‌تر و چروک‌های ریز پوست آن‌ها صاف‌تر شده یا تقریباً از بین رفته و لکه‌های پوستی روشن‌تر یا حتی محو شده‌اند. بعد از آن، تأثیر این فراورده‌ها با فرآورده‌های مشابهی مقایسه شد که دارای همان ترکیبات بود و فقط رتینوئیک اسید نداشت. این کرم‌ها را برای مدت طولانی استفاده کردند و هر یک را به یک طرف صورت مالیدند تا بتوانند اثر آن‌ها را مقایسه کنند. بررسی‌ها تأثیر رتینوئیک اسید را در جلوگیری از پیری پوست و بهبود آسیب‌های به وجود آمده در پوست اثبات کرد.

رتینوئیک اسید و اثرات پیری

رتینوئیک اسید از اثرات پیری ناشی از قرار گرفتن در آفتاب می‌کاهد. به‌علاوه، تأثیرات مثبتی نیز در کاهش پیری ناشی از سن دارد. از نظر میکروسکوپی رتینوئیک اسید تقسیم سلولی در لایه اپیدرم را بهبود می‌بخشد که این باعث جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده و نامنظم با سلول‌های جدید، سالم و منظم می‌شود. همچنین تولید ملانین (رنگدانه پوست) را کاهش می‌دهد. در لایه درم هم تولید رشته‌های کلاژن و الاستین جدید را تحریک می‌کند.

پوست به وضوع نرم‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. رتینوئیک اسید به طور مشخص چین و چروک ها را محوتر می‌کند و حتی از بین می‌برد. خال‌ها و لکه‌های تیره ناشی از سن بالا کمرنگ‌تر می‌شوند و حتی ممکن است از بین بروند. رتینوئیک اسید همچنین، جریان خون پوست را بهبود می‌بخشد و به پوست ظاهری خوش‌رنگ و سالم می‌دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.