آرگیریا

۴ بازديد

آرگیریا


هر فرد روزانه با مقادیر بسیار کمی نقره در تماس است. این مقدار نقره در غذا، آب آشامیدنی و هوایی که تنفس می کنیم، وجود دارد. این مقادیر نقره به قدری کم هستند که بدن می تواند به راحتی آنها را بدون هیچ گونه عوارض جانبی دفع کند. با این حال، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقادیر کم نقره یا یک بار قرار گرفتن در معرض دوز زیادی از آن خطر ابتلا به آرگیریا را افزایش می دهد. بیماری آرگیریا یا آرگیروزیس نوعی بیماری است که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض ترکیبات شیمیایی عنصر نقره یا گرد و غبار آن ناشی می‌شود. بارزترین نشانه این بیماری آبی یا آبی - خاکستری شدن رنگ پوست است. آرگیریا می‌تواند به دو شکل آرگیریای محلی و آرگیریای فراگیر بروز یابد. آرگیریای فراگیر روی قسمت‌های بزرگی از سطوح در معرض دید بدن تأثیر می‌گذارد و آرگیریای محلی در مناطق محدودی از بدن، از جمله بخش‌هایی از پوست، بخش‌هایی از غشاء مخاطی یا ملتحمه بروز پیدا می‌کند.

 

دلایل آرگیریا

ذرات نقره ممکن است از طریق دهان یا مستقیماً از طریق پوست و غشای مخاطی وارد بدن فرد شوند. وقتی نقره از طریق دهان وارد بدن شود، ممکن است باعث بروز آرگیریای عمومی شود. در این وضعیت، تغییر رنگ ممکن است کل سطح بدن و همچنین غشای مخاطی و ارگانهای داخلی را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی نقره از طریق پوست وارد بدن شود، باعث بروز آرگیریای موضعی می شود. در این حالت، تغییر رنگ پوست تنها ناحیه ای را درگیر می نماید که در تماس با ذرات نقره بوده است. بعضی عوامل می توانند بر میزان تغییر رنگ پوست تأثیر گذارند. این عوامل عبارتند از:

1. سطح نقره در بدن

هرچه میزان نقره بیشتر باشد، تغییر رنگ بیشتر خواهد بود.

2. درجه قرارگیری در معرض نور خورشید

در آرگیریا، نور خورشید باعث می شود ذرات نقره موجود در پوست، تولید ملانین بیشتر را تحریک کنند. در نتیجه بخش هایی از بدن که بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار دارند ممکن است تیره تر شوند. این نواحی معمولاًٌ عبارتند از صورت، گردن و دستها.

3. زمان

در مراحل اولیه آرگیریا، پوست ممکن است به رنگ آبی در آید. پس از گذشت چند ماه یا سال، ناحیه درگیر شده ممکن است تیره تر شده و به رنگ خاکستری تیره درآیند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.