پرمویی در زنان

۵ بازديد

پرمویی در زنان


پر مویی به معنی ضخیم و پررنگ شدن موهای در حال رشد صورت و بدن در زنان است که ممکن است در اثر یک بیماری رخ دهد. صورت و بدن اکثر زنان موهای نازک و کم‌رنگ قابل‌مشاهده دارند که ممکن است آن‌ها ضخیم‌تر و قابل‌مشاهده‌تر شوند.

در حدود نیمی از افراد مبتلابه پرمویی هورمون آندروژن بیش‌ازحد ترشح می‌شود. این هورمون عامل رشد جسمی و جنسی در مردان است. معمولا سطح هورمون آندروژن در زنان پایین است، اما دلایل مختلفی ممکن است در تغییر سطح آن دخیل باشند. سطح بالای آندروژن باعث تحریک بیشتر فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو در زنان نسبت به حالت نرمال آن می‌شود.

پر مویی در بین ۵ تا ۱۰ درصد زنان وجود دارد که بستگی به تعریف آن‌ها از میزان موی بدن در فرهنگ‌های مختلف دارد. میزان شیوع پر مویی با افزایش سن مخصوصا بعد از یائسگی افزایش می‌یابد.

پرمویی و ازدواج

هیرسوتیسم نباید بر توانایی فرد برای داشتن یک ازدواج موفق تأثیر بگذارد. در حالی که این عارضه گاهی اوقات عزت نفس یا تصور فرد از بدن خود را تغییر می‌دهد، اما درک و همدلی در حفظ یک ازدواج سالم و تلاش برای بهتر شدن در یک رابطه عاطفی بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که پرمویی هم مانند هر اختلال دیگری راهکار درمانی دارد که می‌توانید برای بهبود روابط خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.