مشکلات پوستی بعد از لاغری

۵ بازديد

مشکلات پوستی بعد از لاغری


در صورت داشتن اضافه وزن، کاهش وزن می تواند مفید باشد. با این حال، مهم است که این کار را با سرعت معقول انجام دهید؛ زیرا کاهش سریع وزن می تواند منجر به عوارض جدی سلامتی شود. روند کاهش طبیعی وزن، بین نیم تا یک کیلو در هر هفته و در یک ماه 4 ـ 2 کیلو است؛ زیرا این مقدار کاهش وزن به سلامت بدن لطمه ای وارد نمی کند. کاهش بیش از این مقدار انرژی در روز موجب افزایش سرعت کاهش وزن و مشکلات و عوارضی که در بالا آورده ایم می شود. برخی افراد با استفاده از رژیم های غیر عادی و تمرینات ورزشی شدید سعی بر کاهش وزن سریع دارند. پوست از پروتئین های کلاژن و الاستین تشکیل شده است. کلاژن تقریباً 80 درصد از ساختار پوست را تشکیل می دهد و به آن استحکام می بخشد. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و به سفت ماندن آن کمک می کند. با این حال، زمانی که رویدادهای خاصی مانند افزایش سن و کاهش وزن چشمگیر رخ می دهد، پوست ممکن است نتواند شکل قبلی خود را حفظ کند. یکی از معضلات افرادی که در حال کاهش وزن هستند اختلالات پوست می باشد. با از بین رفتن بافت چربی از زیر پوست صورت، افتادگی پوست شروع و باعث نگرانی فرد می شود. در ادامه عوارض کاهش وزن و لاغری مفرط برای پوست بیان میگردد.

 

مشکلات پوستی ناشی از کاهش و افزایش وزن

برای تعداد زیادی از افرادی که اضافه وزن دارند، با گذشت زمان، اگر مشکل اضافه وزن به سرعت برطرف نشود، کلاژن و الیاف الاستین می توانند آسیب ببینند و مانند گذشته عمل نکنند. به همین دلیل است که وقتی یک فرد وزن زیادی را از دست می دهد، با یک دسته پوست اضافی و افتاده در بدنش روبرو می شود. به طور کلی، هر چه فرد وزن بیشتری از دست بدهد، پوست اضافی بیشتری خواهد داشت.

کاهش و افزایش وزن ممکن است، به دلیل عوامل متعددی باعث مشکلات پوستی شود. تغییرات در هورمون ها ممکن است باعث آکانتوز نیگریکانس شود که نواحی تیره و مخملی در گردن و چین های بدن مانند زیربغل و کشاله ران رخ می دهد، در حالی که کشش پوست ممکن است منجر به ترک های پوستی  ( استریا ) شود. افزایش فشار روی پا ممکن است باعث تورم پا، پارگی مویرگ های سطحی (کاپیلاریت)، واریس، درماتیت های استازی و حتی زخم شود. رطوبت حفظ شده در چین‌های بدن باعث رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود که منجر به بثورات پوستی و انواع عفونت‌ها مانند اینترتریگو می‌شود. در نهایت، در پا ممکن است به دلیل افزایش وزن، میخچه و پینه ایجاد شود. بسیاری از این مشکلات پوستی با یک رژیم غذایی سالم و کاهش وزن متعاقب آن برطرف می شود، اما علائمی هم بعد از کاهش وزن ایجاد می شود که بهبود آن نیازمند درمانهای طولانی تری است مانند افتادگی و شلی پوست یکی از عوارضی است که می تواند در نتیجه کاهش وزن رخ دهد. اگر مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست بدهید، احتمالاً متوجه علائم کشش پوستی و پوست اضافه در ناحیه شکم و ران ها خواهید شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.