سفید شدن مو بعد از لیزر

۴ بازديد

سفید شدن مو بعد از لیزر


بسیاری از افراد با گذشت زمان، متوجه تغییر رنگ موهایشان بعد از لیزر می‌شوند و به این نتیجه رسیده‌اند که موهای بدن آن‌ها در حال سفید شدن است. تغییر رنگ مو و پوست بعداز لیزر؛ به نوع و رنگ پوست و مو فرد بستگی دارد. در حقیقت، رنگ موها به مقدار رنگدانه و ملانین مو بستگی دارد.

مقدار تولید رنگدانه و ملانین، در بدن هر فرد با فرد دیگر فرق دارد. دلیل اصلی تفاوت رنگ مو و پوست افراد با هم، همین امر است. افرادی که موها و پوست تیره‌تری دارند، به همان اندازه رنگ موهایشان هم تیره‌تر است. معمولا افراد وقتی پا به سن می‌گذارند، به طور طبیعی، روند تولید رنگدانه یا ملانین در بدنشان کمتر می‌شود. در این حالت موها کم کم رنگ خود را از دست می‌دهند و سفید شدن مو بعد از لیزر را شاهد خواهیم بود.

دلیل اصلی سفید شدن مو، از بین رفتن رنگدانه مو است. دانشمندان دلایل مختلفی را برای سفید شدن موها عنوان کرده‌اند. اصلی ترین دلیل از نظر آن‌ها ژنتیک است. متاسفانه تاکنون روشی برای جلوگیری از آن نیافته‌اند. از دیگر دلایل سفیدی مو می‌توان آنمی و اختلالات تیروئید را نام برد.

هنگام لیزر، اشعه لیزر توسط ملانین و رنگدانه جدب می‌شود اما فولیکول‌های مو را می‌سوزاند.یعنی در لیزر موهای زائد، آن قسمت از مو که آسیب می‌بیند فولیکول مو است نه رنگدانه مو. بنابراین لیزر در روند تولید ملانین دخالتی ندارد و باعث اختلال در این قسمت نمی‌شود. تنها قسمتی که از بین می‌رود، فولیکول مو است، که آن هم دوباره بعد از مدت زمان مشخص(عموما ۲ سال) دوباره رشد می‌کند. بنابراین سفید شدن مو بعد از لیزر یک باور غلط است، زیرا افرادی هم که هرگز در طول عمرشان لیزر نکرده‌اند، دچار عارضه سفیدی مو می‌شوند.

علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر

در فرآیند لیزر موهای زائد، نور لیزر فقط روی قسمت فولیکول مو تاثیر می‌گذارد و فقط به فولیکول‌ها آسیب می‌زند. حال آنکه، علت اصلی سفیدی موها، از دست رفتن ملانین و رنگدانه مو است. بنابراین لیزر نمی‌تواند دخالتی در سفید شدن موها داشته باشد. موی افراد عموما به دلایل طبیعی، مانند بالا رفتن سن، ژنتیک، کم خونی شدید و مشکلات تیروئید سفید می‌شود. بنابراین این نگرانی بی‌اساس است که برخی افراد فکر می‌کنند دچار سفید شدن مو بعد از لیزر می شوند و از لحاظ علمی نامعتبر است.

در لیزر موهای زائد شاید موها نازک و ضعیف شوند اما در رنگدانه مو تاثیری ندارد و همین موهای ضعیف هم بعد از مدتی دوباره رشد خواهند کرد. دلیل جلسات مراقبتی (شارژ) لیزر هم همین برگشت پذیر بودن موهای زائد بعد از لیزر است. پس با خیال راحت و بدون داشتن وسواس می‌توانید با لیزر درمانی برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.