پی آرپی صورت

۴ بازديد

پی آرپی صورت

PRP صورت یکی از روش‌های درمانی پوست صورت است که با پلاسمای غنی از پلاکت انجام می‌شود. این روش برای جوانسازی پوست صورت عالی عمل می‌کند. درواقع، در پی آر پی صورت از پلاکت‌های خون برای تحریک جوانسازی استفاده می‌شود تا به بهبود بافت پوست صورت کمک ‌کند. درنتیجه، این روش در دسته درمان‌های تزریقی قرار می‌گیرد. از روش PRP برای تقویت مو نیز استفاده می‌شود. در این روش با افزایش خون به پیاز مو، ضخامت مو و رشد طبیعی آن افزایش یافته و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

پی آر پی صورت چگونه انجام میشود؟

عملکرد پی آر پی صورت به این گونه است که تزریق پلاکت ها به پوست باعث تولید فاکتور رشد می‌شود. این موضوع باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌گردد. کلاژن همان ماده‌ای است که پایه و اساس جوانی پوست را فراهم می‌سازد. هرچه سن افراد افزایش پیدا می‌کند، بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند. درواقع پی آر پی صورت با تحریک تولید کلاژن، کاهش جای زخم، بهبود بافت پوست و درنتیجه، داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کند. به طور کلی مراحل انجام پی آر پی صورت عبارتند از:

مرحله ۱: نمونه خون فرد به مقدار اندکی گرفته می‌شود.

مرحله ۲: با استفاده از سانتریفیوژ، عمل جداسازی  پلاکت ها از پلاسمای خون آغاز می‌شود. تعداد پلاکت‌های موجود در پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تقریباً ۳ تا ۵ برابر بیشتر از پلاکت‌های خون در گردش طبیعی است. علاوه بر این، حاوی فاکتور رشد مشتق از پلاکت (PDGF)، فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF)، فاکتور رشد تبدیل کننده (TGF) و سایر پروتئین‌های فعال است که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

مرحله ۳: پلاسمای غنی از پلاکت با یک سرنگ استریل خارج شده و به پوست صورت تزریق می‌گردد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.