پی آرپی بهتر است یا مزوتراپی

۴ بازديد

پی آرپی بهتر است یا مزوتراپی


پی آر پی ( PRP ) چیست ؟

یکی از روش های درمان ریزش مو پی آر پی است ‌. در این روش از مواد موجود در خون خود فرد استفاده می شود . از طریق روش های سانتریفیوژ مانند مواد لازم از خون فرد استخراج می شود و سپس به پوست سر تزریق می شود . پس از تزریق این مواد به نقاطی که از قبل توسط متخصص مشخص شده اند مواد مغذی به موها رسانده می شود و ریزش مو متوقف می شود و برای رشد مجدد مو تحریک می شود .

در این روش احتمال وقوع عوارض جانبی کم است و عوارض جانبی بسیار خفیفی دارد که می توان به عفونت ، آسیب های بافتی و و احساس درد در محل تزریق اشاره کرد .
روش درمانی پی آر پی برای افرادی که داروهایی برای رقیق شدن خون استفاده می کنند یا سابقه ی مصرف مواد مخدر یا الکل دارند و یا بطور روزانه دخانیات مصرف می کنند مناسب نیست .

مزوتراپی چیست ؟

 در مزوتراپی مواد لازم برای رشد مو مانند انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها ، اسیدها و کلاژن ها به نواحی مشخص شده توسط متخصص تزریق می شود . در اثر تزریق این مواد گردش خون در نواحی تزریق بیشتر می شود و باعث افزایش متابولیسم و ترمیم سلول های مرده می شود . در این روش مواد مغذی که موجب رشد مو می شوند به ناحیه ی مورد نظر تزریق شده اند و نتیجه ی آن به سرعت قابل مشاهده است .

این روش جزو روش های کم خطر محسوب می شود و احتمال وقوع عوارض جانبی در این روش کم است . از جمله عوارض جانبی مزوتراپی کبودی ، قرمزی ، احساس درد و خارش در محل تزریق می باشد . مزوتراپی به افرادی که دارای بیماری هایی همچون دیابت ، ایدز ، هموفیلی ، هپاتیت هستند مناسب نمی باشد .

 

تفاوت های مزوتراپی و پی آر پی در چیست ؟

تعداد جلسات

برای کامل کردن یک دوره ی درمان مزوتراپی معمولا ۱۰ جلسه نیاز می باشد که به فواصل سه هفته یکبار انجام می شود . پس از انجام این ده جلسه فرد وارد دوره ی بوستر می شود که در این مرحله فرد باید سالانه ۲ الی ۳ جلسه درمان را تکرار کند . اما در روش پی آر پی تعداد جلسات با توجه به ویژگی های فردی و وضعیت ریزش مو در فرد متفاوت است . مدت زمان هر جلسه ی مزوتراپی حدود ۳۰ دقیقه است . هر جلسه پی ار پی حدود یک ساعت بطول می انجامد .

هزینه

هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی از نظر هزینه روش های مناسبی محسوب می شوند . تفاوت قیمت در این دو روش به میزان مواد مصرف شده و تعداد جلسات بستگی دارد و در افراد مختلف متفاوت است .

لایه ی پوست که در آن تزریق انجام می شود

در مزوتراپی مواد در لایه ی میانی پوست سر تزریق می شود اما در روش پی آر پی تزریق مواد در تمامی لایه های پوست سر می تواند انجام شود .

تاثیر گذاری

از نظر اثرگذاری هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی مطلوب هستند و تغییرات حاصل از انجام آن ها به زودی قابل مشاهده است .
اما در روش پی آر پی نتیجه زودتر نمایان می شود درحالی که برای مشاهده ی تاثیر مزوتراپی باید چند جلسه ی درمان بگذرد .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.